Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: Fender Fat ‘50s

Threaded View

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    Ik heb eens een beetje geëxperimenteerd met de bedrading van m’n EJ Strat. Die heeft standaard de hals en brug pickup over een tone pot en de middel pickup direct naar de uitgang. Heb de middelste ook eens aan dezelfde tone pot gehangen als de brug. Dan klinkt ie net een fractie donkerder. Zo ook posities 2 en 4. Ik heb em uiteindelijk er weer vanaf gehaald en bedraad zoals Eric Johnson het had bedoeld. Geeft wat meer helderheid en ballen aan alle posities waarmee de middel pickup is geschakeld. Wat je zou kunnen proberen, als je geen tone pot te extreem vindt, is een No Load pot.
    Aha. Dat zou het kunnen verklaren. Dat is eigenlijk wat ik bedoelde dat hij misschien helderder zou kunnen klinken als je hem los van de tone pot maakt. Maar ik wist niet of dat ook echt zo was. Alleen het vage is dat de middel pickup solo (standje 3) niet dof klinkt, maar juist wel lekker. Het is vooral standje 4 dat dof klinkt.

Het is trouwens een pre-wired Fender slagplaat, dus het zou gek zijn als er wat fout gesoldeerd is denk ik.
    Laatst gewijzigd door apekop; 22 maart 2022 om 08:52
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten