Kabel capaciteit heeft zeker invloed maar is lastig te meten vanaf 100pF is redelijk meetbaar maar alles daar onder wordt sterk beinvloed door je meetopstelling. Laat een kabel nou net in de orde van enkele tientallen pF's liggen. Die invloed is nauwelijks hoorbaar.
Wat ik wel opmaak uit de meetwaarden is dat er maar één kabel goed meet. En dan nog kan hij onderbreken bij beweging.
+10 jaar zou ik zeggen tijd voor een paar nieuwe kabels.
Bedankt heren! Nieuwe kabels zijn reeds besteld!
Ik probeer enkel de goede nog te redden als reserve.
Je kan ze allemaal redden als je netjes kan solderen. Knip er 10cm van af en soldeer een goede kwaliteit pluggen. Meestal breekt de bedrading vlak achter de plug of in de plug zelf. Ben je 580000 keer over de kabel heen gereden met je flightcase vergeet ze dan gewoon. Inwendig zijn ze dan zo gekwetst dat er geen redding mogelijk is.
Bedankt Frans,
Ik heb 4 nieuwe kabels gekocht, net bezorgd door DHL. Na 10 jaar veel repetities en optredens, veel overheen gelopen, opgerold, etc...mag er wel weer eens wat nieuws komen. Ik heb de pluggen in ieder geval bewaard en 1 goede kabel bewaard. Ik heb nu 2 reserve. Thuis Nog wat losse kabel om zelf te maken, dus dat komt wel goed.
vergis je niet hè, echt goede kabels zitten nog steeds gauw op >70pF/m. Monster Rock kabel -toch niet de minste- was volgens een test zelfs 142pF/m. Heb ik een 4,5m en een 6m versie van liggen. dan praat je ineens over bijna 1nF (852pF) aan extra capaciteit. Dat ga je dus wel horen.
Ik zweer zelf al jaren bij Sommer The Spirit XXL (86pF/m) en Klotz LaGrange (67pF/m), al is die laatste echt wel stug.
Maar ik geef het je te doen om nog enigzins betaalbare én praktische gitaarkabels te vinden die (beduidend) onder de 60pF/m zitten.
Gezocht:
Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.![]()
Favorieten/bladwijzers