klopt.
ik plak altijd wat vellen A4 papier over de openingen en met een potlood die ik schuin houd ga ik haaks op de randen al zacht krassende over het papier waar de randen van de holtes in het hout zitten. daar waar de randen zitten zie je die wat scherper verschijnen.
knip ze dan uit en teken ze af op de achterkant van de afdekking van de alu folie.
ietsje meer ruimte houden zodat je de lagen iets over elkaar heen kan plakken.
ik meet de diepte van de zijkanten en snij ook die banen iets hoger af voor de overlap op de bodem en iets over de rand.
(bij 2 lagen, koper /alu doe ik dat alleen voor de laatste laag die over de rand mag voor contact met de pickguard)
begin met de bodem, daarna de zijkanten.
houd er rekening mee dat bij een schakelaar zoals bij een strat, de steel van de schakelaar niet de folie raakt aan de binnenkant van de pickguard.
houd daar ietsje ruimte rondom anders heb je ineens geen geluid meer omdat je signaal aan de aarde zet.
de potmeter mag de folie wel raken, maar let op dat je aansluitdraden niet te ver uitsteken zodat die de folie raken.
sommigen zeggen dat door de alu je potmeters al aan de aarde liggen, ik doe toch altijd nog normale aarde draad solderen, maar dat is mijn gekte ;-)
test met de multimeter met de meetpennen op de verste einden of je folie contact met elkaar heeft.
Favorieten/bladwijzers