Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 80

Standaard

Dank allen.

Standaard

Ik verbaas me erover dat ik niet eerder op de Telecaster uitkwam. Dacht altijd dat het country- of slaggitaren waren. Niet (alleen) dus.

Overigens ben ik kennelijk niet de enige. Zie ook bijv. deze en deze. Leuk om te zien.
    Laatst gewijzigd door ronsmit; 13 september 2021 om 21:30

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Hey Ron, leuk je hier te zien! Heb min of meer dezelfde omweg (maar dan met een Luke) en laat me ook steeds weer verrassen door de veelzijdigheid van een Telecaster.

Intonatie wordt natuurlijk beïnvloed door de stand van de neck maar onderlingen verschillen kan je er lastig me oplossen. Compensated saddles zijn al genoemd en niet voor niks uitgevonden
    Haha, kleine wereld onder gitaristen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Het is waarschijnlijk gewoon boterzacht hout en niet rot. Het is immers pine en pine is écht, écht zacht. zeker als het ook nog eens een redelijk brede grain heeft, dan trek je een schroef er zo uit.
    ....
    Intonatieproblemen is gewoon bij de 3 zadel brug. Hoort erbij. Koop compensated saddles en klaar.
    Al is jouw mening nog zo snel, goed kunnen lezen achterhaalt hem wel.
    Want de gitaar waarover het gaat heeft geen pine body, alleen een roasted pine finish van een alder body. En ook af-fabriek al compensated saddles.

Senior Member

Standaard

Ho, ho, slecht lezen doe ik wel, en laat je niet misleiden door manipulerend, framend rattekankergebroed. Mijn tip voor het slapen gaan.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alias Bekijk bericht
    Want de gitaar waarover het gaat heeft geen pine body, alleen een roasted pine finish van een alder body.
    Daar zijn de meningen over verdeeld.
    Fender vindt zelf dat het wel pine is. Thomann bijvoorbeeld ook.
    Alleen TFOA vindt dat het een alder body met roasted pine finish is.
    Als je het mij vraagt staat het gewoon verkeerd op de site van TFOA.

Senior Member

Standaard Nieuwe Telecaster - intonatie en stemming

Zoals ze bij een gitaarzaakje in Zwolle eens tegen me zeiden: ‘Ja, maar bij TFOA hebben ze geen verstand van gitaren.’
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Ik betrap TFOA wel (veel) vaker op foutjes…..
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alias Bekijk bericht
    Want de gitaar waarover het gaat heeft geen pine body, alleen een roasted pine finish van een alder body. En ook af-fabriek al compensated saddles.
    Wie écht goed leest, snapt dat de opmerking van Orpheo een reactie is op de “rotte” body van tmms, en niet over de body van de ts.

Senior Member

Standaard

Voor de verwarring is Fender to blame door "roasted pine" voor zowel een proces als voor een finish te gebruiken.

(Sommige) pine is uitstekend voor gitaar bodies te gebruiken, de eerste tele's waren van pine en ook nu gebruikt Fender weer pine voor een aantal bodies, misschien wel omdat pine op het telecaster forum erg populair is wegens tone wood kwaliteiten.

Roasted als proces kwam ik het eerst tegen bij FujiGen, 10 jaar geleden of zoiets maar Bennie Jolink gooide in de jaren 90 al een gitaar op de bbq en vertelde enthousiast dat alle vocht in 1 keer verdampte en dat een gitaar daar beter van ging klinken.
    Een fijn proces waar je bier bij kan drinken, way to go Bennie!

Wat ik me bij een finish met de naam roasted pine moet voorstellen weet ik niet precies maar dat is natuurlijk vragen om moeilijkheden als je dat op een alder of essen body smeert.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten