Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1750 van 1797 EersteEerste ... 7501250165017001740174817491750175117521760 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 17.491 t/m 17.500 van 17961
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    Toch jeugdsentiment, MM. Jaren abonnee van geweest. IK had een heel archief met zo'n 15 jaargangen. Verloren gegaan bij een verhuizing
    Heb ze ook lange tijd bewaard, maar ja, wat doe je er nog mee. Ik vond de expertise overigens vrij beperkt en daarnaast was men weinig geneigd tot het geven van échte kritiek. Het moest allemaal wél veilig blijven, want stel je voor dat we geen testmateriaal meer zouden krijgen. Tenslotte heb ik het spul maar weggedaan (voordat ik ging verhuizen...)
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Anno was al uit Groningen weg toen ik er aan kwam. Hij had destijds een toko aan de Bedumerweg. Een vriend van me kwam er wel, heeft er ook wel eens een mod laten uitvoeren. Volgens hem was Anno een beetje apart en stronteigenwijs (tja, Fries he). Nu is die vriend ook behoorlijk eigenwijs en meer dan een beetje apart dus...

Kan me de artikelen uit de MM nog wel herinneren. Hij kreeg daar erg veel ruimte qua aantal bladzijden, foto's en voorbladen. Als jong broekie vond ik het allemaal heel indrukwekkend.

Viel me toen al wel op dat ie graag chargeerde. Zo had hij een soort discussie met Charvel over of een elektrische gitaar van zwaar of juist licht hout gebouwd moest worden. Erg zwart- wit allemaal. Er was destijds ook minder kennis en ervaring dan nu denk ik. Is tenslotte veertig jaar geleden. Informatie was slecht aan te komen. En we hadden ook nog geen fora met kuddes zelfbenoemde experts ��

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Hij heeft toch ook in Warffum gezeten?

Eigenlijk gewoon iemand die een nering had; importeur van EMG, Mesa Boogie, Bill Lawrence en Scheckter. Zonder twijfel een eigenwijze vent, waarschijnlijk was Akkerman daarom zo van hem gecharmeerd, maar feitelijk leunde hij met zijn gitaarontwerpen sterk op Washburn, Hamer en Scheckter. In die tijd kwam je daar wel mee weg, want geen internet en het gros van de muzikanten lazen Musicmaker* alsof het God's woord was.
    Ik denk dat Galama dat feilloos doorhad en daar dankbaar gebruikt van maakte; mensen uit de (rand)stat verkijken zich zo vaak op iemand uit de provincie met een accent. Schitterende verhalen over exotische houtsoorten en die oh zo belangrijke klank terwijl hij van alles aan elkaar plakte. Dan de 'ontdekking' van ceder, marginaal lichter maar een stuk goedkoper dan Swietenia mahonie. Er zullen ongetwijfeld prima gitaren door hem gebouwd zijn, maar ik heb die nooit vast gehouden. Ze zagen er mooi uit, maar dat zegt niets over klank en bespeelbaarheid. Degene die ik heb gezien waren slecht gebouwd, op het amateuristische af en dat was aan het einde van zijn carrière. Ik vind het ook vreemd dat er nooit geschreven is over hoe ze klinken en er ook geen audio van is.

*Musicmaker heb ik werkelijk nog nooit op een kritische noot kunnen betrappen (achillespees van de vakjournalistiek). Na een ronkende review van de Intellifex en alle mogelijkheden, belt een vriend van me met de desbetreffende journalist, want hij krijgt er geen fatsoenlijke chorus uit. De journalist zegt dat hij alleen de galm geprobeerd heeft......

Ook grappig dat in de MM promo de prijs van 2.800 gulden een reden zou moeten zijn om 'm te kopen terwijl je voor dat geld dus ook een Gibson kocht toentertijd.
    Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 6 augustus 2021 om 17:08

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Heb ze ook lange tijd bewaard, maar ja, wat doe je er nog mee. Ik vond de expertise overigens vrij beperkt en daarnaast was men weinig geneigd tot het geven van échte kritiek. Het moest allemaal wél veilig blijven, want stel je voor dat we geen testmateriaal meer zouden krijgen. Tenslotte heb ik het spul maar weggedaan (voordat ik ging verhuizen...)
    Ik kreeg een kilo of 40 aan jaargangen, heb er wat doorheen gebladerd, me geërgerd en de hele zooi bij het oudpapier gebracht. Echt bijzonder hoe zoiets gaat. Overigens denk ik dat de adverteerders de grootste beweegreden waren en natuurlijk de totale incompetentie van diverse 'journalisten.' Maar kijk uit, Pepe kent er een paar, want hij komt uit Arnhem

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Eindigt die dubbeldikke MM Galama special dat het "eigenlijk bedoeld is om duidelijk te maken dat een Galama gitaar helemaal niet zo vreselijk duur hoeft te zijn" en vervolgens geen prijs te bekennen maar Anno's telefoonnummer dan wel weer voluit.
    Was niet alleen de gitaarbouw dat nog in de kinderschoenen stond.
    Een grote reclame campagne...... gitaarbouw was er al wel, maar Galama heeft dat meesterlijk aangepakt en toen het hem allemaal wat teveel werd...... was 'ie ziek. Ik heb met hem een beetje hetzelfde als met Kitty Hawk; veel verhalen waarvan weinig klopt.

Senior Member

Standaard

Overigens dacht ik te weten dat heer Akkerman aanvankelijk wel erg van hem gecharmeerd was; pas rond het moment dat ‘het’ kennelijk niet goed ging met Galema bekoelde de verstandhouding, niet in het minst omdat Akkerman een aantal gitaren bij/door hem is kwijt geraakt. Maar misschien klopt dat verhaal niet....
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Dat verhaal klopt helemaal.

Senior Member

Standaard

Nu heeft meneer Akkerman wel zo'n beetje mot gehad met elke gitaarbouwer waar ie mee in zee is gegaan..

Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Ik heb altijd veronderstelt dat Galama in een soort van depressie gevallen was en Akkerman is... geen idee maar daar zal best ook wel een of andere ODD of CD aan hangen.
    Ik zal niks nieuws zeggen.
    Die Duitse broers was meer een kwestie van lamlendig ondernemen maar misschien lag dat ook anders.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Nu heeft meneer Akkerman wel zo'n beetje mot gehad met elke gitaarbouwer waar ie mee in zee is gegaan..

Nu heeft Jan Akkerman ook nog nooit een 'normale' gitaarbouwer gehad.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Overigens dacht ik te weten dat heer Akkerman aanvankelijk wel erg van hem gecharmeerd was; pas rond het moment dat ‘het’ kennelijk niet goed ging met Galema bekoelde de verstandhouding, niet in het minst omdat Akkerman een aantal gitaren bij/door hem is kwijt geraakt. Maar misschien klopt dat verhaal niet....
    Eén gitaar is toch weer boven water gekomen en opgeknapt door Heins en [misschien] Fred Dons.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten