Als je het aan mij vraagt, ik heb geen idee maar als iemand een goed verhaal heeft over frequenties en trillingen geloof ik het gelijk.
Als je het aan mij vraagt, ik heb geen idee maar als iemand een goed verhaal heeft over frequenties en trillingen geloof ik het gelijk.
In post #29 geef ik aan dat niemand mij nog heeft kunnen (of willen) uitleggen hoe het precies in zijn werk gaat.
Vervolgens reageert Pepe dat de Fender CS mannen met hamers lopen kloppen op hout, en dat dat algemeen bekend is en geen geheim, en als Da Vinci dan vraagt hoe dat precies in zijn werk gaat, heeft Pepe geen idee.
Fantastische discussie, maar volgens mij zijn we geen zak opgeschoten![]()
Ik heb vaak youtube fabrieks filmpjes van diverse high end merken en custom shops bekeken maar nooit iemand met een hamertje zien kloppen. Ook ken ik geen een topic hier waar mensen dat doen. Misschien is degene die dit beweert zelf met het hamertje getikt?
De formule mneck / mbody = 1/3(√pi) * (kHzres) levert de beste toonhoutsoortencombi op,
dacht dat dat wel algemeen bekend was zeg, zeker op dit forum toch...![]()
Laatst gewijzigd door Midwolda; 7 juni 2021 om 12:32
"In God we trust, all others pay cash."
Haha ja dat dacht ik ook. Maar het filmpje van Pepe laat zien dat ze inderdaad wel luisteren en compenseren.
Oke, prima zo'n filmpje, maar ik zou heel graag een keer in het echt volgen wat er gebeurt als je de vier varianten (ik zeg maar even; laag klinkende body met hoog klinkende neck, andersom, laag/laag en hoog/hoog) samenvoegt en je dat dan ook echt terug hoort als de gitaar helemaal afgebouwd hebt.
Kende um al
Heb wel humor ofzo
Maar ff terzijde
Volgens mio staat me vaag bij en vraag me niet het op te zoeken
Wordt bv het bovenblad van masterbuild viool in in F gestemmed ect
Ook is een acoustieke gitaarbouwert in een filmpje over de piss zien gaan omdat de gasten die zijn gitaren bespeelden ze gewoon tegen pens aanzette en dus geen rekening hield met het door hem zolgvuldig gekozen en gefabriceerde achterbladen
Maja dat zijn instrumenten die het veelvuldige kosten van gem Fendert customshoppert
Ik kan als keyboardwarior gaan zeggen dat het een lulverhaal is maar ik zag dit weekend nog een kassameisje van de Action roepen dat je geen corona-vaccin moest nemen want ze had de ingrediëntenlijst bekeken en ik realiseer me dat ik dan tot dat niveau ben afgedaald.
Echter ga ik ook niet helemaal blind op een door Fender geproduceerd filmpje waaruit blijkt dat Fender heel speciaal is omdat ze als enige gitaarbouwer eerst met een hamer op een stuk hout kloppen voordat ze het aan een ander stuk hout schroeven.
Maargoed, het topic gaat over magie, dus laten we het daar maar op houden![]()
Favorieten/bladwijzers