Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 823 van 867 EersteEerste ... 323723773813821822823824825833 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.221 t/m 8.230 van 8664

Standaard

Lekker plankje Riky! Die Pork Loin doet het bij mij ook goed met een AC30. Die clean blend en curve trimmer doen onwijs veel voor de sound voor mij. Hoe bevalt je die Hot Cake? Zou min of meer voor AC30s ontworpen moeten zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lauke_101 Bekijk bericht
    Lekker plankje Riky! Die Pork Loin doet het bij mij ook goed met een AC30. Die clean blend en curve trimmer doen onwijs veel voor de sound voor mij. Hoe bevalt je die Hot Cake? Zou min of meer voor AC30s ontworpen moeten zijn.
    Dank! Ja die Pork Loin is super veelzijdig en eigenlijk in elke stand bruikbaar. Potmeters binnen in niet vergeten. Bepalen behoorlijk hoe de curve knop werkt.

Hotcake is een must bij een ac30 naar mijn mening. Ik gebruik hem als soort preamp boost. Drive dicht, output wat omhoog en presence wat omhoog. Resultaat is veel meer dynamiek en meer ‘open’ geluid.

Standaard

Dat klinkt wel goed, ik ben weer driftig pedalen aan het bouwen dus zal eens een Hotcake in elkaar draaien. Ben benieuwd!

Standaard

Hoi hoi
    Hier maar weer eens een update. Zij staat al een tijdje in m’n kamer op respectabele hoogte opgesteld zodat tweaken een stuk makkelijker gaat.

Ik ben er weer klaar voor ( en klaar mee )

Er af TC flashback, TRex mudhoney II, Ibanez chorus en zelfbouw voedingen.
    Hand vol patch kabels.

Er op EVH Chorus, Carbon Copy, Empress Heavy, Ouwe DOD Flanger, Ciosk voeding en Harley Benton patchcables.

Luut

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cannondale_01 Bekijk bericht
    Hoi hoi
    Hier maar weer eens een update. Zij staat al een tijdje in m’n kamer op respectabele hoogte opgesteld zodat tweaken een stuk makkelijker gaat.

Ik ben er weer klaar voor ( en klaar mee )

Er af TC flashback, TRex mudhoney II, Ibanez chorus en zelfbouw voedingen.
    Hand vol patch kabels.

Er op EVH Chorus, Carbon Copy, Empress Heavy, Ouwe DOD Flanger, Ciosk voeding en Harley Benton patchcables.

Luut
    Flinke upgrade! Tof!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    Van:

Naar:

Ik wilde eigenlijk minderen, maar de klon kloon moest er bij op vandaag.
    Vette plank! Nagedacht over een switcher? En wat voor muziek speel je met dit prachtige vliegdekschip?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri92 Bekijk bericht
    Vette plank! Nagedacht over een switcher? En wat voor muziek speel je met dit prachtige vliegdekschip?
    Dank! Ja wel eens over nagedacht, maar nooit heel serieus in verdiept en overwogen. Ik hou er van om vrij te kiezen en heb het idee dat dit bij switchers omslachtig is. Vind eigenlijk de DD-500 al te veel programmeer werk. Maar misschien heb ik er een verkeerd beeld van. Zo ja; dan hoor ik het graag!

Speel(de) er vooral mee in een eigen pop/rock band, maar kan er eigenlijk alle kanten mee op. Van QOTSA tot u2.

Standaard

De switcher die ik gebruik (zie foto van m’n board) is echt super gebruiks vriendelijk.

Ja tuurlijk moet je onthouden onder welke knop er bij welk nummer welke pedalen geplaatst zijn. Maar zonder switcher moet je dat ook onthouden.
    En dan moet je wellicht meer dan twee keer trappen om eea om te zetten. Met de switcher is het één trap (en soms 2 ).
    Een ander voordeel vind ik ook het wisselen van sound in een nummer. Bv de faser met de booster aanzetten. Al spelend in een nummer De boel aanzetten is toch echt veel makkelijker met een switcher.

Senior Member

Standaard

Ik had ook hetzelfde beeld van switchers. Maar ik kon vrij goedkoop een Musicomlab overnemen van een bandmaatje. Met een beetje inlezen was het eigenlijk heel erg makkelijk en bijkomend voordeel is dat wat je niet gebruikt, gewoon aan blijft staan, maar buiten de keten staat en dus niks beïnvloed qua klank. Dat is best hoorbaar. Het aantal banks dat ik moest aanmaken bleek ook wel mee te vallen. Voor de nummers die we speelden had ik maar drie banks nodig, met vijf presets per bank. Het enige wat ik dus hoefde te doen was de goeie bank voor een nummer aan zetten en dan had ik dus vijf verschillende smaakjes per bank. Echt retesimpel en ook prima te onthouden. Geen tapdansen meer.

Senior Member

Standaard

Mooie is als je een switcher ook in pedal mode kan gebruiken. Dus binnen een preset vervolgens individuele effecten kun aan/uit schakelen. Zodat je daar geen aparte preset voor hoeft aan te maken.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten