Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
Ik heb precies dezelfde weg afgelegd met mijn ("77) Princeton en ja, o.a. ook de CRex en en Celestion blue er in gehad.
Vond de Crex ook te donker (die hele patriot lijn trouwens), de Blues vond ik dan weer te honky.
Het punt is vaak met high efficiency (geldt ook voor pickups) dat men een beetje vals speelt door een gemakkelijke (mid) piek in het spectrum te winden waardoor die hoge db gehaald wordt maar het karakter scheef getrokken wordt.
Dan krijg je dus zo'n V30 bijvoorbeeld. Voor velen juist een voordeel want dat schelle prikt ook door een mix maar op zichzelf staand klinkt het 3xkut. De blues doen min of meer hetzelde maar dan met het midlaag wat het meer een 'vintage' karakter geeft.
Althans, zo kan je dat zien.
De Prince heeft van zichzelf al plenty mid hoog en een V30 is dan al gauw teveel waar de Blue's er wat meer body aan geven.

Ik heb er nu een Eminence Alessandro inzitten, eigenlijk omdat ik fan van Alessandro's amps ben maar het klinkt wel goed, beetje als een potige Jensen.
Zolang die bassen niet flubberen, de boel niet schel klinkt en het wattage naar een deluxe niveau tilt ben ik happy.
Ja, de C-Rex had ik nog liggen uit een Blues Jr. Project. Schijnt daarin veel gebruikers gelukkig te maken, maar mij niet. Met de komst van de Princeton was meteen ook het Blues Jr project ten einde, die laatste is overgedaan aan een maatje die er wel happy mee is (bedroom warrior), iedereen blij.