Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 89
    Senior Member

Standaard

Ik denk nog steeds: alle waar naar z’n geld’. Vroegâh, toen Japan gitaren begon te maken (maar toen zaten de meesten van jullie nog in pappa’s verrekijker) zeiden puristen ook van dat dat niks kon zijn. Tegenwoordig maken de Japanse fabrikanten onlosmakelijk deel uit van de gitarenwereld. Daarna kwamen Mexico, Korea, Maleisië, Indonesië, Taiwan (misschien niet allemaal en/of de correcten volgorde), en nu dus ook China.
    Bottom line - althans bij de gekende merken - is zoveel mogelijk kwaliteit te bieden voor zo weinig mogelijk geld (=arbeidsloon). De invloed van de fabrikanten op het productieproces en de keuzes van materialen is evident. Door de verregaande rationalisatie van, en controle op het arbeidsproces én de zorg voor goede hardware worden in China dus gewoon goede gitaren gebouwd.
    De Vintage gitaar die ik heb besteld kost € 320; daar koop je inderdaad geen topkwaliteit voor (daar ben ik ook niet naar op zoek), maar naar het schijnt kan hij de vergelijking met een gelijksoortige Squier (Mexico?) glansrijk doorstaan.
    Daarnaast zijn er minor fabrikanten/leveranciers - ik noem een Alibaba - voor wie kwaliteit volstrekt geen issue is, en dat vind je terug in de prijs. Die moet je dus ook niet in een vergelijk meenemen.
    Laatst gewijzigd door Fobo; 19 februari 2021 om 15:28
    “Goed kauwen, dat ’t gelijkmatig in je bloed komp”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Nou ja ik denk dat je er best veel plezier aan zult beleven en verast zal zijn over de volwassen sound. Is het een b stock gitaar of vergis je 100 euro?

Succes en over een paar weken maar even een mooie HNGD post maken over je ervaringen met de gitaar.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnoldtims Bekijk bericht
    Nou ja ik denk dat je er best veel plezier aan zult beleven en verast zal zijn over de volwassen sound. Is het een b stock gitaar of vergis je 100 euro?

Succes en over een paar weken maar even een mooie HNGD post maken over je ervaringen met de gitaar.
    Ja, foutje van de bank in uw nadeel: moet zijn € 320...sorry, al gewijzigd.
    Ik zal zeker mijn ervaringen met jullie delen.
    “Goed kauwen, dat ’t gelijkmatig in je bloed komp”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Daarnaast zijn er minor fabrikanten/leveranciers - ik noem een Alibaba - voor wie kwaliteit volstrekt geen issue is, en dat vind je terug in de prijs. Die moet je dus ook niet in een vergelijk meenemen.
    Deze kan ik niet helemaal volgen. Waarom kan een aliexpress niet meedoen in de vergelijking?
    De aangehaalde Vintage gitaar van €320,- is zonder BTW grofweg €270,-. Van die €270,- pakt de winkel 7 tientjes (misschien wel meer). Zit je op €200,-. In het slechtste geval zit er nog een importeur tussen die er ook nog wat aan moet overhouden, dus van die €320,- blijft inkoop niks over. Als je 'm dan "zelf" inkoopt mag je dit niet vergelijken want dan is het een kutgitaar? Dat is toch vreemd? En eigenlijk niet wezenlijk anders dan het betoog dat een Chinees van tegenwoordig prima kan wedijveren met een USA Fender van €1400,-.

Ik kan me bést voorstellen dat als je het goedkoopste van het goedkoopste pakt van aliexpress dat het niet je van het zal zijn, maar de aliexpress customshop kan zomaar prima in orde zijn.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 19 februari 2021 om 16:04

Senior Member

Standaard

Vermoed dat de hele toestand schuilt in mazzel hebben of pech, en in wat je zelf bereid bent om te doen slash kunt doen om de puntjes op de i te zetten; met die variabelen tackel je mijns inziens veel.
    Kans dat je zo een ding goed in elkaar geschoven aantreft is mijns inziens met een merkje via een dealer klein beetje groter dan rechtstreeks van Ali, al baseer ik dat nergens op.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik kan me bést voorstellen dat als je het goedkoopste van het goedkoopste pakt van aliexpress dat het niet je van het zal zijn, maar de aliexpress customshop kan zomaar prima in orde zijn.
    De aliexpress custom shop... zit die nog steeds op het industrieterrein van wuhan naast de harley benton private stock werkplaats?

Senior Member

Standaard

Dat is een mobiele unit & geheime locatie(s), uit angst te worden gebombardeerd.

Anyhoe, hoewel ik best vertrouwen heb in dat Vintage zit ik al met een gitaar waar Blade op staat die niemand wil, dus om die reden zou ik zelf in dat segment voor een Squier CV gaan, puur omdat er Squier op staat.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    De aliexpress custom shop... zit die nog steeds op het industrieterrein van wuhan naast de harley benton private stock werkplaats?
    Ahh, een kenner!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Dat is een mobiele unit & geheime locatie(s), uit angst te worden gebombardeerd.

Anyhoe, hoewel ik best vertrouwen heb in dat Vintage zit ik al met een gitaar waar Blade op staat die niemand wil, dus om die reden zou ik zelf in dat segment voor een Squier CV gaan, puur omdat er Squier op staat.
    Is dat een tele model?
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Classic Vibe.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten