Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht

Een voedingselco die zijn min krijgt via een input jack is ronduit stupide. Eens gaat die jack los zitten en zul je een doodsklap krijgen als je lichaam tenminste niet "zwevend" is. Nee ik begeef me nu niet in hoger sferen, ik bedoel dat elektrisch gezien.
Heel merkwaardig inderdaad... de meeste kits hebben dat overigens, de laatste elco apart geaard van de eerste twee, en vaak aan de jack. Waarschijnlijk gewoon gekopieerd van de oorspronkelijke 5F1 layout en aan de input solderen is makkelijker dan aan het chassis....

Ik heb een bruggetje gemaakt naar de turrets van de ander twee elco's en nu zitten alle 3 de elco's geaard via de bout van de trafo.... ook niet ideaal, maar iets veiliger dan de jack denk ik. Zodra de gelegenheid zich voor doet boor ik een een gaatje in het chassis en zet ik er een dedicated aarde-boutje met oogje in.

Ik heb de aarding naar de input ook laten zitten, ik vreesde voor een aardlus maar er is geen extra brom ontstaan door het slaan van het extra bruggetje dus ik laat 't lekker zo zitten.