Kleine burst spuiten is inderdaad goed te doen. Als je een breder verloop wil, is beitsen wat makkelijker.
Bij mijn eerste bouw heb ik beide gebruikt, de oranje rode burst is met beits en later de zwarte rand er met spuitbus opgezet.
![]()
Kleine burst spuiten is inderdaad goed te doen. Als je een breder verloop wil, is beitsen wat makkelijker.
Bij mijn eerste bouw heb ik beide gebruikt, de oranje rode burst is met beits en later de zwarte rand er met spuitbus opgezet.
![]()
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Uitgebuikt van wat (Skype) kerstdiners. Weer tijd voor wat gitaarwerk.
Ik ga de tuners toch monteren op de ‘scheve’ manier. Ik dacht eerst dat ik ze ‘recht’ mooier zou vinden, maar: niet dus. De schroefgaatjes zitten al weer dicht (met houtstof en secondenlijm). Ik boor nieuwe als de lak er op zit.
Nog even over de hals: die verbinding is toch best heel netjes geworden, al zeg ik het zelf ! Onder: een ‘echte’ Firebird.
![]()
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 28 december 2020 om 20:47
Lijkt nog beter dan het origineel.
Ja hoor, we zijn er nog. De beste wensen allemaal.
Ik ben de hele gitaar aan het opschuren tot 320 grit, om hem dan de gaan sealen en fillen met Z-Poxy. Dat is verschrikkelijk saai werk, waar ik verder niks zinnigs over kan melden en dat ik volgaarne over zoveel mogelijk tijd uitsmeer. Toch maar wat foto’s, voor de volledigheid:
Misschien het volgende project, en dan iets meer low-budget: een Explorer. Yay or nay ?
![]()
Benieuwd hoe je dat meer low budget wil maken (op de stemmechanieken na dan)
Explorer: yes! Maar wel in korina (limba) natuurlijk.
Favorieten/bladwijzers