Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 78910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 95
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hombra Bekijk bericht
    Maar wat is wijzer een mixertje aan de diout Redbox uitgang of bv de de focusrite Scarlett Solo 3rd gen 2-in, 2-out usb audio interface?
    En past dit beide ook op de diout Jack 6.3 mm op de Marshall origin 20 top?
    Een interface als de Focusrite is interessant als je via je pc/mac wil spelen. Als ik het goed begrijp wil jij met je koptelefoon direct uit je versterker spelen, zonder tussenkomst van computer. Een goedkoop mengpaneel zoals de eerder genoemde behringer is dan beter.

Dit mengpaneel zal ook op de DI van de Marshall aangesloten kunnen worden echter weet ik niet of die Marshall ook speakersimulatie op de DI uitgang heeft. Zo niet, dan zal je met een speakersimulatie pedaal moeten gaan werken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Brum, die Mooer Audiofile heeft gewoon een cabsim aan boord hoor.
    Ah oké, dat wist ik inderdaad niet. Toch denk ik wel dat er ergens iets fout is gegaan wat betreft het simulatie gedeelte. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat Hombra alleen een krasgeluid eruit kreeg, het rechtstreekse signaal van de versterker dus.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Dit mengpaneel zal ook op de DI van de Marshall aangesloten kunnen worden echter weet ik niet of die Marshall ook speakersimulatie op de DI uitgang heeft. Zo niet, dan zal je met een speakersimulatie pedaal moeten gaan werken.
    En een loadbox lijkt me, of de versterker aangesloten houden op een cabinet. Op mijn ouwe 2210 zit een DI uitgang. Maar als ik 'm alleen daar op aan sluit, zonder speakers of load, dan gaat ie wel in rook op. Misschien dat die DI van de Origin anders werkt, dat weet ik niet.

Senior Member

Standaard

Zou de amp niet al schade opgelopen hebben door die koptelefoon rechtstreeks in die speaker-out pogingen?

Senior Member

Standaard

Een interface als de Focusrite is interessant als je via je pc/mac wil spelen. Als ik het goed begrijp wil jij met je koptelefoon direct uit je versterker spelen, zonder tussenkomst van computer. Een goedkoop mengpaneel zoals de eerder genoemde behringer is dan beter.

Stel dat ik soms mijn MacBook aan wil sluiten om bv een nummer op te nemen of met een backingtrack mee wil spelen! Dat kan ook met beide een usb mixer en een focusrite?

Senior Member

Standaard

Zou de amp niet al schade opgelopen hebben door die koptelefoon rechtstreeks in die speaker-out pogingen?
    Het was geen handige actie, maar een te hete trafo ruik je, dus wellicht valt het mee. Een te hete loadbox ook heb ik kort geleden ondervonden. Sodetering, dat stinkt!

Senior Member

Standaard

Stel dat ik soms mijn MacBook aan wil sluiten om bv een nummer op te nemen of met een backingtrack mee wil spelen! Dat kan ook met beide een usb mixer en een focusrite?
    Ja, kan met beide. Ik bedacht me alleen wel, als je een USB mixertje hebt zoals eerder aanbevolen, dan heeft ie volgens mij, net als een USB interface zoals bijv. een Focusrite, fantoomvoeding nodig en moet ook dat mixertje eigenlijk altijd aangesloten zijn aan je Macbook of iPad. Tenzij je dat ding ook kan voeden met een adaptertje, dan is ie ook los van de computer te gebruiken. Wellicht wel iets om mee te nemen in je keuze.

Senior Member

Standaard

Ja, alleen moet je dan de kabel van je DI in je mengpaneel of je interface prikken, wisselen dus afhankelijk van hoe je wil spelen. Je casus maakt het niet heel eenduidig om een bepaalde oplossing te bieden, zeker niet als je ook je Marshall in het verhaal wil betrekken.

Edit, zie ook bovenstaande post. Ik trek me terug uit het verhaal. Te veel ruis op de lijn anders denk ik.

Senior Member

Standaard

Nee hoor, gelukkig werkt alles nog perfect!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ja, kan met beide. Ik bedacht me alleen wel, als je een USB mixertje hebt zoals eerder aanbevolen, dan heeft ie volgens mij, net als een USB interface zoals bijv. een Focusrite, fantoomvoeding nodig en moet ook dat mixertje eigenlijk altijd aangesloten zijn aan je Macbook of iPad. Tenzij je dat ding ook kan voeden met een adaptertje, dan is ie ook los van de computer te gebruiken. Wellicht wel iets om mee te nemen in je keuze.
    Die Xenix Q502USB werkt alleen op de meegeleverde adapter, trekt geen USB-stroom.
    "In God we trust, all others pay cash."

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten