Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 23 EersteEerste ... 61415161718 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 228
    Senior Member

Standaard

Kleine update/vervolg: ik heb de Nashville brug verwisseld voor een non-wire ABR-1 met nylon zadels en ik ben behoorlijk verbaasd over het verschil.... er zit nu veel meer ‘hout’ in de toon, je weet wel, die droge, enigszins doffe ploc die met jazz geassocieerd wordt....

Love it!

Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Kleine update/vervolg: ik heb de Nashville brug verwisseld voor een non-wire ABR-1 met nylon zadels en ik ben behoorlijk verbaasd over het verschil.... er zit nu veel meer ‘hout’ in de toon, je weet wel, die droge, enigszins doffe ploc die met jazz geassocieerd wordt....

Love it!

Ik vervang sowieso altijd de bruggen met nylon zadels. Klinkt stukken beter; klinkt inderdaad als houtachtig i.p.v. dat blikkerige metalig geluid.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Ik vervang sowieso altijd de bruggen met nylon zadels. Klinkt stukken beter; klinkt inderdaad als houtachtig i.p.v. dat blikkerige metalig geluid.
    Ah! Kijk, bevestiging, leuk! Dus het effect zit niet alleen in m’n hoofd, haha! Ja, ik ben best verbaasd over het verschil, het is echt herl duidelijk merkbaar.

Nog best lang op zoek geweest naar beetje betaalbare abr-1 met nylon zadels. Ik had eerst losse zadels gekocht, maar die pasten op geen enkele brug die ik had liggen.

Uiteindelijk geslaagd bij Crazy Parts (via ebay, want op hun website kon ik ‘m niet vinden).

Senior Member

Standaard

Nog nooit gehad, nylon zadels.
    Altijd nikkelen zadels gehad. Lijkt me voor jazz inderdaad uitermate geschikt die nylon zadels. Klinken wat softer, minder attack kan ik me voorstellen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Altijd nikkelen zadels gehad. Lijkt me voor jazz inderdaad uitermate geschikt die nylon zadels. Klinken wat softer, minder attack kan ik me voorstellen.
    Attack is iets raars, definitie dingetje ook misschien maar met nylon krijg ik juist die ‘plok’, wat in mijn optiek ook met attack te maken heeft!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Attack is iets raars, definitie dingetje ook misschien maar met nylon krijg ik juist die ‘plok’, wat in mijn optiek ook met attack te maken heeft!
    Misschien domme vraag, maar denk je dat dat voor een Gibby ES 135 ook goed werkt?
    “Goed kauwen, dat ’t gelijkmatig in je bloed komp”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Misschien domme vraag, maar denk je dat dat voor een Gibby ES 135 ook goed werkt?
    Oei, dat vind ik moeilijk te voorspellen. Maar ik vermoed van wel, zie niet in waarom niet? Alleen hoeveel verschil het maakt en of het erg weinig of misschien net te veel is, daar is alleen achter te komen door te proberen ben ik bang.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Hey Arjan! Ze klinken niet softer maar juist steviger met meer 'hout' . En niet alleen geschikt voor jazz hoor! Je tone wordt gewoon stukken mooier. Zet zo'n brug maar eens op je Les Paul...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Heel goed zelfs. Ik snap ook niet dat Gibson ze standaard met nikkel uitrust. Eraf met die tone verpesters!

Senior Member

Standaard

Eens met Jutter! In vergelijking met de metalen (nikkel?) zadels klinken de nylons juist voller en krachtiger, wel met een ‘afgerond’ hoog dat ook mooi blijft als je hard in de snaren duikt. Ik noem nogmaals de ‘plok’, terwijl de metalen zadels dan meer ‘pling’ klinken.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten