Bedankt mannen voor de reply,
Tja, ik speel al een tijdje in een band waar ik zanger was en ritme speel. Ik speelde bij de zang eigenlijk altijd ritme, steeds clean en de ME 70 diende enkel voor verschillen in volume, omdat ik het moeilijk vond de volumepedaal te gebruiken.
Ik keek altijd wel vol bewondering naar onze solist, die echt wel goed is.
Stiekem oefende ik thuis op de blues backingtracks op youtube om wat solo te kunnen spelen. Veel leerde ik daarbij bij de lesvideo's van Steve Stine.
Verrassend genoeg gaat dat nu al redelijk (basic) en ben nu ook al enige tijd bezig als solist in een andere groep. Ondertussen gebruik ik daar wel al het volumepedaal.
Daar spelen wij alle genres onder elkaar en de lead sounds verschillen daardoor erg van karakter, welke ik nooit echt goed uit de Me kreeg.
Daarom de Katana aangeschaft omdat je daarin de sound vanuit het net kan plukken. Ik ben er van overtuigd dat de sound bij een goeie versterker vooral uit je vingers moet komen, maar veel verder dan nu ga ik daarin niet meer komen. Daarvoor ben ik te laat begonnen.
Veel tijd heb ik niet meer en zou graag toch een goeie klank kunnen neerzetten, zonder dat mij dat teveel kost.
Ik heb de ME nu toch, daarom mijn vraag over het gebruik van enkel het volumepedaal en of ik dat aan de input of achter aan de pedalen ingang kan aansluiten.