Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 23 van 101 EersteEerste ... 1321222324253373 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 221 t/m 230 van 1004
    Senior Member

Standaard

Ik heb de fretslots in de toets gezaagd. Maar eerst heb ik de toets met de router nog wat dunner gemaakt, want het topkammetje kwam er niet eens boven uit. De toets is nu 6 mm; dat betekent dat ik als de radius er in zit aan de zijkanten iets van 5 mm overhoud voor de binding.

De slede voor het uitzagen van de frets was daar prima voor geschikt:

Alles zat vast, en ging weer makkelijk los, met schilderstape en secondenlijm.

Een klein beetje schuren.

Topkammetje tegen de toets.

De binding steekt nu een heel klein beetje boven de toets uit. Die past dus in elk geval op de zijkant van de toets.

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 12 oktober 2020 om 22:10

Senior Member

Standaard

De frets inzagen. Ik heb de papieren mal met de middellijn langs de toets geplakt, en zo in mijn jig de fretslots ingezaagd. Nog niet op de goede diepte, want ik wil hem eerst pas maken met de hals.

In de jig:

Ik kan de template op deze manier op precies de goede plaats in de verstekbak leggen.

Voor de zekerheid: eerst even proberen.

Daar gaat ie dan !

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 12 oktober 2020 om 22:20

Senior Member

Standaard

Misschien heb ik erover heen gelezen maar hoe voorkom je dat je te diep zaagt?

Senior Member

Standaard

Mooi man!

Ik heb toevallig gisteren een paar gitaar spelende jongens op m'n werk jouw foto's laten zien. Ze waren erg onder de indruk.... zelfs een paar die geen gitaar spelen trouwens!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superjohn Bekijk bericht
    Misschien heb ik erover heen gelezen maar hoe voorkom je dat je te diep zaagt?
    De slots zijn nu alleen maar ingezaagd om hun positie te markeren. Dat gaat een stuk makkelijker op een rechte haakse toetsblank, vandaar. Als de inlays in de toets zitten schuur ik er een 9.5” radius in en daarna zaag ik de slots op de goede diepte. Je kan de diepte van de frettangs op je zaag markeren met een stuk tape. Dan kan je ook overal in de radius dezelfde diepte zagen. Als de slots overal goed zijn lijm ik de binding langs de toets en de toets op de hals. Daarna komen de frets er in. De binding ‘verbergt’ de tangs aan de zijkant. Zo iets dus:

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 12 oktober 2020 om 21:19

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Mooi man!

Ik heb toevallig gisteren een paar gitaar spelende jongens op m'n werk jouw foto's laten zien. Ze waren erg onder de indruk.... zelfs een paar die geen gitaar spelen trouwens!
    Haha ! Ik voel me gevleid. Maar voor ‘leken’ is er nog maar weinig gitaar te zien, in alle 23 pagina’s. Wat voor werk doe jij dan ?

Senior Member

Standaard

Ik werk in een gekkenhuis

Nahja in een gesloten jeugdinrichting en ik heb nu toevallig een paar gitaar geïnteresseerde jongens. Waarvan eentje echt talent heeft, hij leert snel en heeft ook een brede muzieksmaak. Ik maakte hem kennis met een paar grote gitaristen, waaronder EvH en toen die een paar weken later overleed condoleerde hij mij, samen met een jongen uit Jemen die niet zoveel met EvH heeft maar begreep dat het mij wel wat deed. Alle hoop is duidelijk nog niet verloren!

Senior Member

Standaard

Gaaf ! Ik heb jaren in de jeugdzorg/verslavingszorg gewerkt; eerst als straathoekwerker en de laatste jaren als teamleider in een zwerfjongerenopvang. Nu met vervroegd pensioen.

En Eddie heeft de eerste 7 jaar van zijn leven in
    my hometown Nijmegen gewoond, haha ! Zijn ouwe huis hier schijnt de laatste weken een soort bedevaartsoord te zijn.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 12 oktober 2020 om 21:34

Senior Member

Standaard

Hey leuk man! Geen vervroegd pensioen voor mij trouwens, ik mag nog zo'n 10 jaar
    Ambulant is nu wel het toverwoord, logisch ook wel, de gemeente houdt van uurtje-factuurtje. Ik ben inmiddels wel helemaal klaar met de jeugdzorg en zou graag weer naar de handel willen. Ook wel graag naar de offshore maar dat ligt momenteel wat moeilijk, samen met mijn leeftijd.

Oh ja Rozemarijnstraat 59 is een bekende plek nu ineens. Ik ben altijd een groot fan van EvH en de band geweest maar ik hou me nu rustig op bijv. FB. Er blijken lui (zelfs ex-bandgenoten van mij) die nooit veel interesse hadden, nu ineens enorme fans te zijn. Herinneren zich het uitkomen van VH1 terwijl ze toen nog niet eens geboren waren....

Senior Member

Standaard

Ik werd in 2015 ‘boventallig’ en zit sindsdien thuis. Ik was trouwens ook goed klaar met de zorgsector. Eén grote bureaucratische zutzooi. Dus ik vond het (buiten de financiën) niet zo’n ramp dat dat ophield.

Ik ben zelf niet zo’n fan van Van Halen, maar die gozer ken wel speule. Alleen van de solo in Thriller krijg ik wel kippenvel.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten