Je kan alles wat hard is schuren.
Je kan alles wat hard is schuren.
Inmiddels heb ik wel in de gaten dat ik veel te snel ben gaan schuren en polijsten.... voordat ik verder ga met weer spuiten en weer schuren en polijsten heb ik besloten de lak eerst maar eens een paar weken uit te laten harden.
En weken naar zo’n gitaar staren is niet zo mijn stijl, dus ik heb de frets een vlakbeurtje gegeven, fret-einden gedressed, topkam op de juiste diepte ingezaagd (is een benen kam zelfs!) en de hardware gemonteerd (snaareinden nog niet gekuisd, sorry):
Gaat er gewoon weer af voor laatste aflak en schuurbeurt, het wiring harness kan lekker makkelijk door de pickup cut-outs (groot voordeel van een holle gitaar zonder middenbalk!). De gaten voor de bridge-studs zijn precies goed: onder lichte druk gaan ze erin maar ook weer makkelijk eruit.
Affijn, eerste impressie van de sound: heel erg lekker! Veel akoestisch volume, goede resonante hals en ze heeft een lekkere “plok” in de toon als een echte hollow. Qua klankkleur is het net iets lichter dan een echte Ome Gibson, meer Eastman zeg maar. Heeft ongetwijfeld met het gebruikte hout voor het laminaat te maken en misschien ook nog wel met de wat lichtere mahonie-soort waarvan de neck gemaakt is.
De hals staat strak en is bijna kaarsrecht met .012 flatwounds, het loopt nergens aan met een super lichte actie. Bespeelbaarheid is formidabel!
Beetje jammer: de elementen blijken uit fase te zijn, dus de middenpositie klinkt geknepen. Ook had ik achteraf liever log pots voor de tone ook gebruikt: nu gebeurt bijna alles in de laatste 25% van de taper, maar soi.
Zal snel een videootje met geluid opnemen!
Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com
Dat wordt wel wat !
En zo klinkt ze:
https://youtu.be/wxthJJel0w4
Wauw! Wat een prachtige jazz bak. Heel mooi en klinkt echt als Wes M.👌
Laatst gewijzigd door Little Jay; 11 september 2020 om 11:59
jij hebt het probleem met de top goed opgepakt door over te gaan op decoratieve verftechnieken.
iets wat ik ook een aantal keren heb moeten doen.
van dit
naar dit nadat ik er doorheen had geschuurd
na deze bobbels in de lak
en samen met decoratieve verftechnieken op dit uitkwam
of een plywood strat
naar dit
![]()
Favorieten/bladwijzers