Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: Synergy Amps

Threaded View

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Soldano heeft toch een tamelijk luide 4xEL34 eindtrap?
    Daar vraag je wat...Dat weet ik eigenlijk niet (meer) zo goed.
    Ik weet wel dat de ene Soldano de andere niet is.
    Ik heb op dit moment alleen nog een Decatone. Die is als geheel niet heel erg luid (nou ja, sommigen vinden van wel, maar ik vind het wel meevallen), maar of dat het aandeel is van de eindtrap of van de voorversterker weet ik even niet.
    Ik heb een SLO gehad, die kon echt lomp hard.
    Beide draaien / draaiden 5881 buizen trouwens.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Het is trouwens niet heel ingewikkeld om een blend van, of te wisselen tussen buistypen, wel 50W dan. Maar zou bijvoorbeeld een twin reverb module het niet goed doen met EL34's?
    Dat laatste hoor je me niet zeggen. Daar heb ik ook helemaal geen verstand van.
    Dat eerste lijkt me dan wél weer interessant, als je voorversterkermodules kunt kiezen, en bij de module dan ook nog wat eindtrapsettings kunt kiezen.
    Pak daarvoor dan bijvoorbeeld de eindtrapmogelijkheden van de Mesa Boogie Roadking, waarbij je per kanaal kunt kiezen tussen rectifier of diode, 2x6L6, 4x6L6, 2xEL34 of 4x6L6+2xEL34, en dan ook nog per kanaal de keuze voor cabinet A of B, zodat je bijvoorbeeld een open back en een closed back aan kunt sluiten.....ja, dan wordt het wel leuk
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 3 augustus 2020 om 22:57

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten