Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 799 van 867 EersteEerste ... 299699749789797798799800801809849 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.981 t/m 7.990 van 8664
    Senior Member

Standaard

De Cali compressor staat op mijn verlanglijstje

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Goede smaak!

Thanks man! :-) Een van de belangrijkste blijft voor mij de compressor, deze kleurt alles wat er daarna in de ketting zit en staat bij mij altijd aan. Vind ik persoonlijk een pedaaltje dat veel over het hoofd wordt gezien maar toch wel zeer belangrijk is.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Useless Bekijk bericht
    Thanks man! :-) Een van de belangrijkste blijft voor mij de compressor, deze kleurt alles wat er daarna in de ketting zit en staat bij mij altijd aan. Vind ik persoonlijk een pedaaltje dat veel over het hoofd wordt gezien maar toch wel zeer belangrijk is.
    Geheel mee eens. Een goede compressor is een zoektocht waard en ik wil nooit meer zonder. Een "always on pedal"

te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Hoe stellen jullie een compressor in als always on pedaal?
    Om toch eea gelijk te trekken, of zo min mogelijk compressie en gaat het om de kleuring van het pedaal (waarbij een transparante compressor dan niet de juiste keuze is)?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Hoe stellen jullie een compressor in als always on pedaal?
    Om toch eea gelijk te trekken, of zo min mogelijk compressie en gaat het om de kleuring van het pedaal (waarbij een transparante compressor dan niet de juiste keuze is)?
    Ik gebruik altijd een compressor met BLEND functie. Deze staat ingesteld op ca 75% compressiesignaal, 25% droog signaal. En dan de compressor zelf op ca 70% compressie. Resultaat: meer sustain en toch ook dynamiek.

Senior Member

Standaard

Ik heb de Cali samen met de Bogner Harlow vergeleken en ik vond de Bogner fijner, ontworpen voor de gitarist.
    Soort Xotic EP, organische compressie.
    Cali ook heel goed natuurlijk maar meer hifi, studio ding, moet je van houden denk ik.
    Ik had die grote Cali, is natuurlijk een lachertje voor de werkzame gitarist maar er is ook een small footprint versie dacht ik, ken ik niet.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik heb de Cali samen met de Bogner Harlow vergeleken en ik vond de Bogner fijner, ontworpen voor de gitarist.
    Soort Xotic EP, organische compressie.
    Cali ook heel goed natuurlijk maar meer hifi, studio ding, moet je van houden denk ik.
    Ik had die grote Cali, is natuurlijk een lachertje voor de werkzame gitarist maar er is ook een small footprint versie dacht ik, ken ik niet.
    Hoe verhoudt de Bogner zich tot de Xotic?

Senior Member

Standaard

Kwa klank zou ik zeggen, Bogner is wat moderner, als het clean kanaal van een Engl, strakker, meer hifi en agressiever in het hoog.
    Bogner is natuurlijk een compie maar heeft ook iets van een boost en dan is een vergelijk met de Ep fair game.

Mijn Ep is van de eerste serie (is anders) met beide dips on.

Senior Member

Standaard

nou dat had ik vroeger altijd maar toen realiseerde ik met niet hoe erg dat al je dynamiek verhult. het speelt makkelijker en verbergt wat foutjes miss maar tegenwoordig erger ik me eraan als ie toevallig nog aanstaat wanneer ik dat niet wil. en dat was toen ik nog een fender deluxe reverb had, maar nu met de gigantische hoeveelheid dynamiek op mn tworock heb ik dat nog meer haha.

Soms wil ik het compressie gebeuren juist, maar dat is specifiek bij sommige sounds. ik heb een zelfbouw compressor die jaren lang always on heeft gestaan, en hij kan erg transparant zijn maar ook flink kleuren als ik will. zit ook een trebleboostschakelaar op, ook heel fijn.

Die Cali 76 stacked version wil ik wel nog heel graag eigenlijk, maarja geld is even op enz.

SideNote: welke versterkerttype je hebt is natuurlijk ook heel erg belangrijk, heb je al compressie op je amp zoals bij een marshalltype of heb je een cleantype zoals een fender. En natuurlijk: speel je clean of met distortion, dat maakt allemaal veel uit.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

Senior Member

Standaard

Ligt er ook weer aan welke Marshall. De modernere gebruiken veel preamp gain, maar plexi's en ook JMP'S/JCM800's 2203 kunnen vrij stug aanvoelen, juist door de dynamiek. Plexi's nog erger dan 2203's. Oké, als je ze open gooit dan krijg je wel meer compressie. Maar ik waag te zeggen dat de meesten hier nog niet in de gelegenheid zijn geweest om dat überhaupt maar te kunnen. Dan nog zou ik eerder een drive pedaal gebruiken, dan een compressor, maar da's persoonlijk.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten