Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 24 van 33 EersteEerste ... 142223242526 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 231 t/m 240 van 329
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    HB is Duits. Duitsers houden van recht want zoals het spreekwoord luidt, reich sein und gerecht reimt sich wie krumm und schlecht.
    Dan hebben ze heel snel een cohort Aziaten genaturaliseerd.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Als ik die neckpockets van Fender zie, dan kan er toch nog wel het e.e.a. fout gaan. Of de rest doet het fout en Fender goed, want het is hun model natuurlijk.
    Een goeie strat moet een beetje rammelen Brum. Zo'n strakke neckpocket is natuurlijk allemaal erg premium en zorgt er voor dat je forumvriendjes niet beginnen te mekkeren over je net aangeschafte plank maar gaat ie er beter van klinken? Bij Fender doen ze niet aan die flauwekul dus daar krijg je gewoon een original vintage old spec custom shop neckpocket met wat bewegingsruimte

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    Ik heb twee of drie jaar terug eens een gelegenheids-lesje van Leif gehad, ik met m’n LP Standard op schoot en hij met z’n Goldtop Panucci gezellig een uurtje zitten keuvelen, pingelen en met slide gespeeld. Als zijn gitaar de norm is voor wat men daar bouwt, dan vind ik de prijs prima gerechtvaardigd. Met mijn LP was echt niks mis, maar de Panucci stak er qua afwerking, gewicht en sound met kop en schouders boven uit.
    Ja, dat ding klinkt heel vet!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Een goeie strat moet een beetje rammelen Brum.
    Haha...Ik had het ooit met een gitaarbouwer over dat het eigenlijk toch veel mooier is als je in de hals draadinserts plaatst zodat je met een (metrische) schroef de hals vast kunt zetten.
    "Ja", zei hij "maar dan klinkt het niet meer als een strat"

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De hele discussie wat een gitaar mag kosten, daar heeft de consument toch niks mee te maken? Het is je zorg niet en nobody cares.
    Het enige waar je iets over mag roepen is wat het jou waard is en dan koop je het of niet. En weer, no one cares.
    Jij weet toch helemaal niet wat een ander wel of niet boeit?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Wat betreft haar, dat is ook niet 100% handwerk meer. Die gebruikt volop cnc en plek machines. Niets mis mee. Scheelt veel tijd en daarom zijn zijn prijzen redelijk. Misschien doet angelo nog alles met de hand. Dat kan het prijsverschil bepalen.
    Ik weet niet of dat veel scheelt op de uiteindelijke prijs. In de tijd dat zo'n ding staat te rammelen kun je zelf wat anders doen, en sommige klussen zijn misschien sneller, maar als daar een machine uurtarief tegenover moet staan waar je U tegen zegt dan is het niet per se gunstig.
    Ik heb geen idee hoe de cnc machine van een gemiddelde zzp-bouwer er uit ziet en kost, maar in de metaalbewerking is er ook in Nederland echt nog wel ruimte voor een conventionele freesbank met een mannetje, voor bepaalde klussen.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 10 juni 2020 om 18:00

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Jij weet toch helemaal niet wat een ander wel of niet boeit?

Ik weet niet of dat veel scheelt op de uiteindelijke prijs. In de tijd dat zo'n ding staat te rammelen kun je zelf wat anders doen, en sommige klussen zijn misschien sneller, maar als daar een machine uurtarief tegenover moet staan waar je U tegen zegt dan is het niet per se gunstig.
    Ik heb geen idee hoe de cnc machine van een gemiddelde zzp-bouwer er uit ziet en kost, maar in de metaalbewerking is er ook in Nederland echt nog wel ruimte voor een conventionele freesbank met een mannetje, voor bepaalde klussen.
    Een voor gitaarbouw geschikte cnc machine heb je voor vanaf 2000€. Althans dat vertelde een Prof gitaarbouwer Mij zo’n 3 jaar geleden. Hoe het vandaag de dag staat weet ik niet. Geen onoverkomelijk bedrag.

Senior Member

Standaard

Hmm, dat is goed te doen inderdaad, komt nog wat software / postprocessing kneut bij natuurlijk, maar dan nog.
    Voor gitaren heb je natuurlijk ook helemaal geen 5-assige bank nodig.

Senior Member

Standaard

Dat lijkt mij nogal aan de zonnige kant.

Senior Member

Standaard

Leek mij ook, maar anderzijds, je hebt maar een beperkte slag nodig, want een gitaar is niet zo groot. Als je het hebt over contouren maken voor hals en body, dan heb je alleen X en Y nodig, en als je niet te gek nauwkeurig hoeft kun je met een stappenmotor ipv full servo, en (relatief) onnauwkeurige geleidingen etc al best een eind komen; de bewerkingskrachten zijn ook niet gek hoog.
    Wordt wat anders als je 24/7 vol industrieel aan de gang wilt natuurlijk, maar toch, kan zomaar zijn dat je best een eind kunt komen met de hardware.

Senior Member

Standaard

Op het houtbewerkingsforum hebben er zelf een paar cnc machine gemaakt voor 1500/1900 euro(afhankelijk van de grootte) maar daar zijn ze mee gestopt vanwege de tijd die erin ging zitten en ook de kosten die snel oplopen. En dan moet je ook nog met de software leren werken (Autodesk Fusion is gratis voor persoonlijk gebruik, maar anders heb je daar ook nog kosten van).
    Hier is ook de nodige info:
    https://cnczone.nl/viewforum.php?f=47
    Laatst gewijzigd door Pter; 10 juni 2020 om 20:59
    „Vooroordelen zijn de argumenten van dwazen”

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten