Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 33 EersteEerste ... 4121314151624 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 329
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Met een plectrum gaat het al gauw krassen. Dat doet een tele in mijn beleving beter.
    Ik ben geen tele kenner bij uitstek, maar een keer met redelijk wat gain een squier tele in mijn handen gedrukt gekregen, en dat was al best wel in your face. Aan hoog geen gebrek, maar al met al toch gaaf.

Ik denk ook dat ik me qua tele ook met goedkopere gitaren best zou kunnen vermaken; zo'n Cort classic TC vind ik (zonder er nog op gespeeld te hebben) een geinige variatie, met die diepere onderste cutaway en zo, en kost de kop niet.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 7 juni 2020 om 14:10

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik ben geen tele kenner bij uitstek, maar een keer met redelijk wat gain een squier tele in mijn handen gedrukt gekregen, en dat was al best wel in your face. Aan hoog geen gebrek, maar al met al toch gaaf.
    Oh zeker, met een tele geen gebrek aan tophoog. Maar bij een strat wordt het ook rafelig. Althans, wel gauw en voor mij is het altijd een beetje behelpen. Meerdere keren geprobeerd in het verleden, allerlei verschillende elementen ook, ik blijf het behelpen vinden. Bij een tele heb je dat rafelige niet zo. Eigenlijk interesseert het me ook heel weinig, maar apekop wilde een tegenantwoord. Geen probleem!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Thanks! goed voorbeeld. Al vind het geen typische klank. In een blind test zou ik het er nooit uithalen als zijnde een strat midden element. Het midden element op een strat is een beetje een doorsnee geluid en weinig karakteristiek vind ik. Ik hoop op filmpjes die het tegendeel bewijzen!
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Oh zeker, met een tele geen gebrek aan tophoog. Maar bij een strat wordt het ook rafelig.
    Ja, dat herken ik als omschrijving, rafelig.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Heb je specifieke nummers waar je goed het midden element van een strat kan horen? moet wel 100% zeker het midden element zijn.
    Het begin van Pride en Joy van SRV is gespeeld op het middelste element. De studio opname van Sultans of Swing, tegen populair geloof in, ook!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Het begin van Pride en Joy van SRV is gespeeld op het middelste element. De studio opname van Sultans of Swing, tegen populair geloof in, ook!
    Hier speelt ie hem met het hals element, te zien bij 1:58 onder andere. Maar misschien maakte het hem niet veel uit?...de ene keer op hals element, de andere keer op midden. Naar mijn weten is Sultans of swing standje 2 gespeeld (brug plus midden).

www.gitaarschoolweert.nl

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik snap je helemaal!

Maar heb je die Japanner niet meer?
    Was een fantastisch klinkende gitaar maar ik kon niet wennen aan de 7,25" radius.
    Ik kan je gerust stellen : de Baja die ik er nu voor terug heb klinkt even zo goed, al had die net iets minder mids van zichzelf. Die klonk pas optimaal met de wat hogere output Cavaliers, waar die Jap geweldig klonk met een Low output Nordstrand set.

En inderdaad twee maanden niet gestemd Tuup Mijn ouwe Gretsch stond daar ook, die heeft het altijd zwaar met grotere temperatuur schommelingen. Maar ook de Tele was een halve toon ontstemd.

En zijn we nou klaar met die wussy strat praatjes?!

Senior Member

Standaard

Oei de ouwe Gretsch ook, ik zou zuiniger zijn op mijn spullen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Het midden element op een strat is een beetje een doorsnee geluid en weinig karakteristiek vind ik. Ik hoop op filmpjes die het tegendeel bewijzen!
    ..Of best of both worlds, net hoe je het bekijkt Met een beetje ongeluk vind ik hals en brugelement op bepaalde strats ook wat smoelloos. Een soort allemansvriendje wordt het dan, wel je bier opzuipen maar voor de rest heb je er niet veel aan (Ik heb zelf een fantastisch stratje overigens al zeg ik het zelf ) En filmpjes, tja. Je moet zelf de charme ontdekken toch, plug je strat in ! .

On-topic: Tja, charme van de tele is ook de toonknop, daar doe ik heel veel mee, en vind zelf ook dat de body wat lekkerder tegen het lijf ligt, vooral zittend. En de volumepot zit precies op de goede plek, niet te ver weg voor swells, niet te dichtbij om in de weg te zitten.
    Laatst gewijzigd door heinz3110; 7 juni 2020 om 15:35 Reden: was een zooitje, nu duidelijker..

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heinz3110 Bekijk bericht
    ..Of best of both worlds, net hoe je het bekijkt Met een beetje ongeluk vind ik hals en brugelement op bepaalde strats ook wat smoelloos. Een soort allemansvriendje wordt het dan, wel je bier opzuipen maar voor de rest heb je er niet veel aan (Ik heb zelf een fantastisch stratje overigens al zeg ik het zelf ) En filmpjes, tja. Je moet zelf de charme ontdekken toch, plug je strat in ! .
    Zo, de hele middag op mijn midden elementen van mijn strat zitten te spelen. En ik moet zeggen dat ik het geluid begin te waarderen! Voor mijn gevoel klinkt het midden element zelfs clean nog iets snerpender dan het brug element solo. Ook bij beide met de tone knop open. Probleem is een beetje dat mijn toon knop op mijn brug element zit en niet op mijn midden element. dat vind ik normaal gesproken fijn omdat ik toch voornamelijk op de brug pick up speel met de tone op 60% op zo. Maar de overgang naar de midden pickup is dan best groot. Ik zou natuurlijk de tone knop op beide pickups kunnen laten zetten, maar dan ben ik bang dat tussenstandje 2 weer anders zal gaan klinken....tsja, keuzes.

en of ja, nog even met Sultans os swing isolated gitaar track zitten meespelen en ik denk nu ook dat het met het midden element ingespeeld is.
    Laatst gewijzigd door apekop; 7 juni 2020 om 20:02
    www.gitaarschoolweert.nl

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten