Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 33 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 329

Standaard

Die gozer die gibson in de markt heeft gehouden
    Die hudson

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heinz3110 Bekijk bericht
    Het enige wat voor de strat pleit is het middenelement. En nee, niet de laffe tussenstandjes #2 en #4 dus.
    De strat is wel veel ergonomischer. De vorm en contouren zijn perfect en met dubbele cutout voor de toegankelijkheid hoog op de hals. Ik houd zelf ook meer van de ronde 'bell like' toon van een strat. Wel eentje met humbucker in de brug. En de wammy bar mis ik altijd als hij er niet is.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powderfinger Bekijk bericht
    De strat is wel veel ergonomischer. De vorm en contouren zijn perfect en met dubbele cutout voor de toegankelijkheid hoog op de hals. Ik houd zelf ook meer van de ronde 'bell like' toon van een strat. Wel eentje met humbucker in de brug. En de wammy bar mis ik altijd als hij er niet is.
    Ja naast de sound zijn dat voor mij ook redenen die voor de strat pleiten. De meest ergonomische gitaar die er is. Alleen dan zonder humbucker is het wel meer bell like. Voor mij alleen SSS. Al is dat Bell like maar 1 aspect van de strat sound, gelukkig kan er veel meer mee. Dus Teleboys kom daar maar eens tegen op!
    Laatst gewijzigd door apekop; 7 juni 2020 om 11:34
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

Standaard

Bij een strat zit de volumeknop te dicht op de brug, de tremeloarm zit te dicht op de zadels, en het middenelement zit vaak in de weg( ook al heb ik daar niet zo'n last mee) , dus waar ze nog wel hadden nagedacht over de contouren van de strat, is de volumeknop-plaatsing voor de een een vloek en en de ander een zegen. Je zou dan zeggen jazzmaster voor bepaalde verbeteringen, maar die heeft ook weer zijn eigenaardigheden. Etcetera, etcetera

Tja, dat middenelement lijkt er al lange tijd vaak maar als bijgedachte in een strat bij geflikkerd zodat het bij de tussenstandjes goed klinkt, want tja, die tussenstandjes verkopen en dat arme middenelement alleen hoeft dan eigenlijk naar niks te klinken. Grof onderschat, ik denk zomaar dat er zat "middenelement-pareltjes" op plaat zijn opgenomen - tot de jaren 80 , want vanaf die tijd werd het het hip om die tussenstandjes te misbruiken. Vóór die tijd mocht een middenelement wel wat meer karakter hebben, schat ik zomaar in

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ja naast de sound zijn dat voor mij ook redenen die voor de strat pleiten. De meest ergonomische gitaar die er is. Alleen dan zonder humbucker is het wel meer bell like. Voor mij alleen SSS. Al is dat Bell like maar 1 aspect van de strat sound, gelukkig kan er veel meer mee. Dus Teleboys kom daar maar eens tegen op!
    Easy. Het brugelement van een s-s-s strat klinkt veelal als een stel nagels over een schoolbord bij ook maar een beetje meer oversturing, daar waar die van een tele veel vetter klinkt en dus ook meer bruikbaar voor meerdere stijlen, want dekt ook de wat hardere stijlen beter. Andersom kan een tele prima wat een strat ook kan. Anders, maar het kan.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heinz3110 Bekijk bericht
    Tja, dat middenelement lijkt er al lange tijd vaak maar als bijgedachte in een strat bij geflikkerd zodat het bij de tussenstandjes goed klinkt, want tja, die tussenstandjes verkopen en dat arme middenelement alleen hoeft dan eigenlijk naar niks te klinken. Grof onderschat, ik denk zomaar dat er zat "middenelement-pareltjes" op plaat zijn opgenomen - tot de jaren 80 , want vanaf die tijd werd het het hip om die tussenstandjes te misbruiken. Vóór die tijd mocht een middenelement wel wat meer karakter hebben, schat ik zomaar in
    Zou het mogelijk zijn om standje 3 van een strat (midden element solo) op te offeren voor brug plus hals samen? Met een schakeling, maar wel zo dat alle andere standen exact hetzelfde blijven?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Easy. Het brugelement van een s-s-s strat klinkt veelal als een stel nagels over een schoolbord bij ook maar een beetje meer oversturing
    Niet mee eens. Check Jeff Beck, hij gebruikt meestal brug pick up solo, klinkt alles behalve schril. En met hem vele anderen. Ik gebruik ook voor 90% de brug pickup solo op mijn strat. Het ligt er net aan hoe je met de toon knop ingaat.

Standaard

Het ligt er net aan hoe je met de toon knop ingaat.
    Tja, en zo is het maar net hoe je met het middenelement omgaat. Vooropgesteld dat je middenelement niet de excuustruus voor de tussenstandjes is (niet bij jouw maar bij de fabrikant dus, als selling-point, zie mijn vorige post) , heeft dat middenstandje een nog "throatier" sologeluid dan dat je dat met een brugelement krijgt. Probeer het maar

Edit: middenpickupgebruikers: Clapton, Gilmour, Trower, broertje van Stevie V, Hendrix, ehm, er zullen er vast wel meer zijn die wat mee kunnen en konden
    Laatst gewijzigd door heinz3110; 7 juni 2020 om 12:51

Senior Member

Standaard

Langzaam wordt het topic door den strat enthousiast gekaapt?

Senior Member

Standaard

Zou het mogelijk zijn om standje 3 van een strat (midden element solo) op te offeren voor brug plus hals samen? Met een schakeling, maar wel zo dat alle andere standen exact hetzelfde blijven?
    Ja, dat kan. Mijn MM Silhouette special heeft exact dat, standaard.
    Als je het in een bestaande gitaar wilt veranderen moet je wel een "speciale" schakelaar hebben, zoals de Schaller megaswitch.

Ja naast de sound zijn dat voor mij ook redenen die voor de strat pleiten. De meest ergonomische gitaar die er is.
    Ik vind driekwart van de ernie ball musicman catalogus ergonomischer dan een fender strat. Niet per se mooier, maar qua ergonomie heb ik liever een Silhouette, of Luke, dan een fender strat.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 7 juni 2020 om 13:23

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten