Laatst gewijzigd door Little Jay; 2 juni 2020 om 07:57
Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com
Als je die raad eerder had opgevolgd dan hadden we al verder geweest. Niet belerend bedoeld hoor maar je maakt je druk over een paar weerstanden die helemaal je probleem niet zijn. Je hebt ze opgeblazen door de gloeidraad voeding met massa kort te sluiten. En niet ontkennen want dat is de enige reden dat die defect raken.
Geen spanning over R43? Dan zit daar je probleem want op 3 en 8 van de buis meet je 420V. Meet ook maar over R46 en R49. Ergens houdt die 420 op aanwezig te zijn. Ik verwacht overigens geen defecte weerstand maar een verkloot printspoor.
Sorry Frans, soms duizelt het ff. Ik dacht een paar simpele mods, maar ik krijg respect voor deze PCB Amps. Ik heb het even doorgelopen bij R93 en R47, die vlak naast elkaar liggen op de PCB lijkt geen contact meer te zijn omdat het oogje van R93 half door is (aan beide kanten). Ook met de multimeter meet ik geen contact aan beide kanten. Zou dat iets kunnen zijn?
Laatst gewijzigd door cluseau; 2 juni 2020 om 09:45
Nee ik bedoel R93 (die heb ik vervangen) en R47. Die liggen met de oogjes zo goed als aan elkaar vast op de PCB, maar maken geen contact meer.
R93 zit NIET aan R47. Kijk goed in het schema.
En naast R47 ligt inderdaad R46 die zit daar aan vast
Oke, dan zal dat het niet zijn. Ik ga verder zoeken
Alle weerstanden en caps van het PI-circuit, incl. NFB en Presence-regeling liggen dicht bij elkaar op de print, vlakbij de buisvoet van de PI.
Ook de traces lopen lekker dicht langs elkaar (thanks Fender!)
Je hebt daar ongetwijfeld iets verkloot.....
Ik zou de print rondom de PI maar eens goed nalopen:
![]()
Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com
Ik heb de eerste breuk al gevonden, tussen R93 en C24
Favorieten/bladwijzers