Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 48 EersteEerste ... 9171819202129 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 479

Standaard

Daar meet ik inderdaad 6VAC. Ik vermoed dat wel ergens in de pre amp sectie zit, want daar heb ik de laatste ronde mods vooral gedaan. Ik heb daarnaast C1 iets verlaagd en die twee grote weerstanden vervangen. R51 dus vervangen. Daar had de vorige eigenaar parallel een weerstand overheen gesoldeerd. Dat geldt ook voor r52 (die zit er nog). En hij 'ruikt' niet goed als ik hem aanzet, alsof er iets is doorgebrand.

Senior Member

Standaard

Tsja.... legio mogelijkheden. Ik zou vanaf die die twee grote weerstanden R85 en R86 ook maar even checken of de 16v voorziening nog intact is, want die wordt gebruikt voor alle opamps in reverb, effectloop, footswitch, om van kanaal te wisselen en de drive aan- en uit te zetten. Zonder de 16 volt doet de amp denk ik ook vrij weinig.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

Standaard

Die staat inderdaad op 16V. Misschien toch even open schroeven?

Standaard

Die R93 was iets hogere waarde dan die 820 ohm, maar dat zal het probleem niet zijn toch?

Senior Member

Standaard

Nee, dat kan het probleem niet zijn.

Standaard

Op pin 1 van de pre amp buisjes meet ik rond de 240 VDC. Volgens mij klopt die wel. Maar die 3,1V moet 6V zijn. Ik meet op alle filaments, dus pre amp eind eindbuizen 3,1V. Die kloppen niet.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Op pin 1 van de pre amp buisjes meet ik rond de 240 VDC. Volgens mij klopt die wel. Maar die 3,1V moet 6V zijn. Ik meet op alle filaments, dus pre amp eind eindbuizen 3,1V. Die kloppen niet.
    Jawel klopt wel, verschil tussen beide filaments moet ~6.5VAC zijn.

Standaard

Oh oke, ik las op een andere website waar iemand zijn metingen had geplaatst dat ze rond de 6,1 moesten liggen. Heb ik dat verkeerd begrepen denk ik.

Standaard

Ik zal alle buizen meten, is dat een idee?

Standaard

Ik meet op pin 3 en 8 van V3 (12AT7) 420 vDC, terwijl ik daar rond de 33V zou moeten meten volgens het schema. Klopt dit wel?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten