Carol Kaye: P-Bass met flatwounds en schuim over de brug, harde plectrum, aanslaan bij de hals en niet bij de brug. Geen DI maar via een Versatone Pan-o-flex.
Bij de wrecking crew waren vaak 3 bassisten: Contrabas, P-Bass en Danelectro Longhorn. Dus het was niet een bass sound.