Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 85

Discussie: Geluidsman?

Threaded View

Senior Member

Standaard Geluidsman?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door purplejohn Bekijk bericht
    Hej,

Even een vraagje aan iedereen. Gisteravond weer een optreden gedaan met een van mijn bands. Je kent 't wel, weinig ervaring, dus wekenlang vooraf de setlist oefenen en uiteindelijk het podium op. De zaal had een eigen geluidsman die daar altijd wordt ingehuurd voor het geluid. Ondanks alle afspraken met deze knul toch een veel te korte soundcheck (voor ons dan, niet voor hem schijnbaar) weer een belabberd geluid op het podium en, na de opnames vandaag beluisterd te hebben, ook in de zaal. Volledig om zeep geholpen mix, het ene veel te hard, het andere veel te zacht, en daar een constante wisseling in. De hele set bezig geweest met wijzen, roepen en aangeven, maar de man had het veel te druk met zijn telefoon. Dit is de vijfde keer dat we daar gespeeld hebben, en alleen de eerste keer had de geluidsman oren aan z'n hoofd. Ik hoor veel om me heen dat het gros van de geluidsmannen arrogant en betweterig is, maar dit ontneemt me in ieder geval elk plezier in de spaarzame optredens die we doen. Mijn vraag is: hoe jullie ervaring hiermee? Of moeten we toch weer terug naar eigen PA en direct vanuit de versterkers spelen?
    Helaas kunnen "professionals" het ook verkloten. In een gerenomeerde kleine zaal in Nijmegen was de vaste geluidsman van die tent aanwezig. Ik heb mijn mic spot al tijden met tape op mijn cab aangegeven. Gaat hij uitgebreid met een zaklamp in mijn cab schijnen of die plek wel de juise is! Hij mocht overduidelijk ons "genre" niet en liet dat ook de hele tijd merken. We hadden veel vrienden uitgenodigd (het was een soort jubileum van de band) en kregen veel te horen dat het geluid in de zaal ronduit klote was. Met de geluidsman was geen contact te krijgen/ alleen norse blikken naar ons en lachen met z'n eigen vrienden die langs kwamen. Meerderen zijn halverwege de acond weggegaan vanwege het klotegeluid. Hij heeft voor een deel wel onze avond verkloot....

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    Laatst gewijzigd door the sure thing; 16 februari 2020 om 07:58
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten