Goed verdienmodel.
Het is mij ook niet echt duidelijk waarom je uberhaupt MP voor transactie zou gebruiken als er geen verantwoording tegenover staat
Ebay gebruikt voor zijn eigen transacties paypal die dat wel doet
zullen gedacht hebben, ach... kunnen wij ook best en als er stront aan de knikker komt kan u bij uw bank of creditcard terecht.
die app hebben we er zo uit.
Ebay, de eigenaar van MP (en PayPal trouwens), lacht zich rot. Nederlanders willen nu eenmaal graag rommelen en houden van vage garanties die niets inhouden.
Voor zover ik het begrijp, is het eerder andersom.
Als jij niet reageert binnen een week na het overmaken als het fout gaat, dan ben je het geld kwijt.
Indien je echter binnen die week een melding maakt dat je de gitaar nog niet hebt en de verkoper kan geen bewijs overleggen dat deze verstuurd is; dan wordt het geld gewoon terug gestort.
In het geval van inruil, staat degene die betaald via direct oversteken heeft naar mijn idee sterker in zijn schoenen.
De ontvanger heeft namelijk geen verzendbewijs, aangezien je naar ik aanneem die ruil aan huis doet.
Bij dat gelijk oversteken behoort een verzendbewijs te staan, tegenover de ontvangst van geld, dus voor inruil is het niet echt geschikt.
Verder snap ik deze regel van MP niet; als je zelf als ontvanger niets binnen een week laat horen, dan wordt het geld overgemaakt.
Maak gewoon een extra veld aan, waarin de tracking van het pakket dient ingevuld te worden na verzending.
En als daar binnen een week niets is in vermeld, dan wordt het geld teruggestort.
Maak je het een stuk veiliger mee lijkt mij.
Ik snap niet hoe een tracking bewijs voldoende kan zijn op te besluiten dat het geen oplichting is. Kan gewoon een lege doos zijn of een baksteen. Bewijslast ligt dan bij jou als ontvanger, bewijs jij maar eens dat je geen gitaar hebt ontvangen. Vreemd systeem.
Sterker nog. Dat hele systeem slaat nergens op. Marktplaats geeft geen garantie op je product. Enkel garantie dat je iets krijgt. Kan dus ook een baksteen zijn. Zolang de verkoper maar een verzendbewijs heeft zit hij goed en krijgt hij gewoon zijn geld. Marktplaats is niet verantwoordelijk wat je krijgt, enkel dat je iets krijgt.
Was laatst bij Kassa of Radar.
EDIT: Kassa dus; https://www.youtube.com/watch?v=E7_bfZueDOI
Dus het hele systeem slaat nergens op. maar ja. De Nederlander wil graag alles verzekeren...
Gibson, what else...?
Deze komt op mij i.i.g als wat eigenaardig over.
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...reviousPage=lr
Foto's zijn slecht.
Het logo maakt op mij i.i.g een huisvlijt indruk, tuners staan scheef, en brugzadels vind ik ook atypisch voor wat ik gewend ben op jaren '90 strats... snaargeleiders zijn raar... vind ik...
Favorieten/bladwijzers