Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 78910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 99
  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door memyron Bekijk bericht
    Op de fuzz staat True Bypass... en op de Tokai niet. De Tokai stoort niet en werkt wel. Maar mijn volume en dynamiek is gewoon minder met dat pedaal. En dat is bij de Fuzz niet het geval...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dat snapt men inmiddels, maar dan plak je er zelf aan dat het komt omdat het ene pedaal true bypass is en de ander niet. Klok en klepel. Het ligt niet aan een buffer. Dan krijg je niet een volumedrop. Het kan van alles doen met je geluid, de ene buffer kleurt meer dan de ander, maar niet jouw klacht. Dan krijg je wel dat mensen denken dat het pedaal kapot is. Ik hou het maar in het midden.

  2. #82
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2014
    Locatie
    Emmer Compascuum
    Berichten
    134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Dat snapt men inmiddels, maar dan plak je er zelf aan dat het komt omdat het ene pedaal true bypass is en de ander niet. Klok en klepel. Het ligt niet aan een buffer. Dan krijg je niet een volumedrop. Het kan van alles doen met je geluid, de ene buffer kleurt meer dan de ander, maar niet jouw klacht. Dan krijg je wel dat mensen denken dat het pedaal kapot is. Ik hou het maar in het midden.
    Er zit gewoon verschil in de pedalen qua volume. Maar de Tokai doet het gewoon maar veel minder volume en dynamiek op mijn amp. Hij is helemaal nagekeken en (ik heb er geen verstand van) hij is 100% anders zou ik hem ook als zodanig niet verkopen. Ik ga niet iemand anders met een kapotte pedaal opzadelen. Dan gooi ik hem gewoon bij het grof vuil.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2014
    Locatie
    Emmer Compascuum
    Berichten
    134

    Standaard

    Zou het ook kunnen zijn dat de Tokai “vintage” is....begin jaren 80. En de Fuzz splinternieuw 🤔


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Kan allemaal, maar dat ligt dus niet aan een buffer...

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2014
    Locatie
    Emmer Compascuum
    Berichten
    134

    Standaard

    Ik weet niet wat je bedoelt met een buffer.... ik heb het daar iig niet over gehad..


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #86
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Maar het lag er volgens jou aan dat het pedaal niet true bypass was. Het tegenovergestelde is dus... U raadt het al. Ook in de jaren '80, hetzelfde idee, niks aan veranderd.

  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2014
    Locatie
    Emmer Compascuum
    Berichten
    134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Maar het lag er volgens jou aan dat het pedaal niet true bypass was. Het tegenovergestelde is dus... U raadt het al. Ook in de jaren '80, hetzelfde idee, niks aan veranderd.
    Nee... het viel mij op dat het nieuwere pedaal TB of niet het wel deed en de “vintage” niet.
    Of het er aan ligt dat weet ik niet. Maar ze waren er hier al over uit dat de Tokai dan maar stuk moest zijn.... onzin


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #88
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Nou, ik kan me wel voorstellen dat mensen dat denken. Als het pedaal zo'n enorm verschil in volume voor je cleane signaal veroorzaakt, klinkt dat als een defect. Juist omdat het niet veel met wel of geen true bypass te maken heeft. Maar je zegt ook onervaren te zijn met pedalen, dus laat ik het wat dat betreft in het midden. Het probleem heeft zich automatisch opgelost, als je het pedaal toch wegdoet. Kan me alleen wel voorstellen dat er mensen zijn die het idee hebben dat het pedaal wel kapot is en dan is verkoop weer niet zo oké. Ik heb ook niet het idee dat je expres een kapot pedaal verkoopt en roep dat dan ook niet zomaar. Maar het blijft wel een beetje gissen zo. Om eerlijk te zijn, ik kan ook niet erg wijs worden uit je posts of je de keten ook echt één voor één bent nagelopen, zoals een aantal mensen hebben geopperd. Als dan blijkt dat het echt in het pedaal zit en het volumeverschil is echt zo groot als ie uit staat, dan ben ik ook geneigd om te zeggen dat het pedaal niet meer helemaal honderd is.

  9. #89
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door memyron Bekijk bericht
    Zou het ook kunnen zijn dat de Tokai “vintage” is....begin jaren 80. En de Fuzz splinternieuw ��
    Dat kan en dat is ook zo, maar dat kan alleen geen enkele invloed hebben op het probleem dat je omschrijft. Als een pedaal dertig of veertig jaar oud is gaat ie niet ineens minder volume geven of iets dergelijks en het is ook niet zo dat er vroeger pedalen werden gemaakt die minder volume hadden (tenminste, ik heb daar nog nooit van gehoord, misschien een paar van die mxr's die er last van hadden, maar dan alleen als ze ingeschakeld waren, niet als ze uitstonden).

  10. #90
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Overigens heb ik op geen enkel pedaal "true bypass" staan, maar ze zijn het vrijwel allemaal.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top