Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 436 van 441 EersteEerste ... 336386426434435436437438 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.351 t/m 4.360 van 4401

Discussie: Post je stack

Senior Member

Standaard

Voor mij juist niet, dat werken van de speakers. Zal een andere tak van sport zijn. Legio gitaristen die het wel willen. Maar voor mij persoonlijk vind ik het ook al gauw minder strak, slechtere notenseparatie, wat al moeilijker is met een goeie bak gain. Qua volume, da's in een kleine kroeg wel moeilijk onder controle te krijgen met een 4x12 hoor. Ik weet niet of dat te maken heeft met rendement van de speakers of zo, maar m'n 2x12 is zeker wel makkelijker te behappen qua volume. Om de ruimte is het me niet te doen. Een 4x12 klinkt gewoon dieper, wat met een 100 watt top gewoon lekker is. Ik verkies ook een 100 watter boven bijv. een 50 watter, omdat het anders reageert, hoewel ik niet goed weet dat te beschrijven. Meer ruimte in je geluid of zo, ook wel wat dynamischer lijkt het.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Qua volume, da's in een kleine kroeg wel moeilijk onder controle te krijgen met een 4x12 hoor.
    Mwah, als wij in een kroeg spelen moeten er altijd rollen tape overal vandaan gehaald worden, en een handdoek voor de snare, iedereen klagend over de drums (met vingers in oren).
    Over mijn zooi hoor ik ze nooit; meestal word ik nog wat uitversterkt ook, terwijl de snare (met doekje) niet zelden helemaal dicht staat op de mengtafel.

Mensen klagen wel mooi over een 4x12, maar een tijdje geleden samen gespeeld met oa trombone en twee trompetdingesen.
    Daar is een gitaarversterker niks bij, mán wat een kabaal.

Ik herken mij qua gitaargeluid wel aardig in hoe brum eea omschrijft.

Senior Member

Standaard

Herkenbaar. Tuurlijk zou ik ook over een 412 willen spelen, maar ik speel in ear, en i.m.o. klinkt een 412 pas echt lekker als je de amp flink open kunt draaien.
    Momenteel speel ik 112 maar wanneer ik ooit een andere amp zou aanschaffen, is een 212 of toch een 112 ported cab van Bogner bijvoorbeeld een optie.

Senior Member

Standaard

Ik ga binnenkort bij mijn nieuwe/tweede bandje eens wat proberen met IEM. Mocht ik dat prettig vinden, dan kan ik me zomaar voorstellen dat ik daar op termijn niet met een conventionele setup ga spelen.

Senior Member

Standaard

Kan het je echt aanraden, IEM in combinatie met een kleinere buizenamp.
    Scheelt herrie, en doordat je mekaar onderling beter hoort, speel je ook beter en maak je minder foutjes.

Senior Member

Standaard

Ik denk dat als ik na wat proberen besluit dat IEM voor mij (voor die band) datgene is waar ik blij van word, ik ook geen conventionele setup ga gebruiken. Die was namelijk toch al alleen voor mezelf, dus als ik daar dan niks van hoor, dan kan ik dat ook net zo goed niet gebruiken.
    De tijd zal het leren.

Senior Member

Standaard

Ik heb zelf eerst een 2x12 gespeeld. Later over gegaan naar een 4x12, hierop staat een 100w engl blackmore. Als ik een 1x12 combo kan vinden die mij dezelfde sound geeft, zou ik wel overwegen om over te stappen. Maar ik heb het nog niet gevonden.
    Een 4x12 in een kroeg is hooguit een probleem met ruimte. Volume heeft meer te maken met de mastervolume op je versterker, een 4x12 kan ook zachtjes aangestuurd worden. Ik heb thuis een blackstar HT-5 en die klinkt over mijn 4x12 marshall lekkerder dan over mijn 2x12 thuis. Gewoon wat meer projectie ofzo. Is allemaal een kwestie van smaak, zelfde discussie als open back of closed back. Het is maar net wat werkt voor je sound.

Dan een plaats of wat verder komt uiteraard ook nog de looks. Het is heel simpel, een band heeft een bepaalde presentatie. Aankleding van podium etc is gewoon onderdeel van een optreden, het plaatje moet kloppen met de muziek. En dat is vind ik persoonlijk iets wat toch wel veel bands missen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Maar een 2x12 (op zijn kant) en een 1x12 ernaast is samen niet breder dan een 4x12.
    Het kan vooral een sound dingetje zijn ook. Er is muziek genoeg die veel beter tot zijn recht komt door een open back 1x12 dan door een 4x12.

Ik merk alleen wel de laatste jaren (eigenlijk sinds modelling echt een vlucht heeft genomen) dat geluidsmensen en soms ook kroeg- en zaaleigenaren, en zelfs collega muzikanten wat terugdeinzen als je met een (of 2 ) 4x12's aan komt zetten, omdat ze er automatisch vanuit gaan dat dat alles wat het kan hard moet staan.

Toen ik auditie deed bij mijn nieuwste bandje hadden ze ook zoiets van "o jee, wat moet dit worden", om er vervolgens achter te komen dat ik veel zachter speel dan de gitarist die ze hadden.
    Heb ik niet gezegd toch, dat dat breder klinkt dan een 4x12? Btw, ik gebruik of een 1x12 of een 2x12, niet tegelijk.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Heb ik niet gezegd toch, dat dat breder klinkt dan een 4x12? Btw, ik gebruik of een 1x12 of een 2x12, niet tegelijk.
    Het ging me niet zozeer om de breedte van de klank, maar om de ruimte.

In onderstaande quote had ik het woordje "en" opgevat als "tegelijk" zeg maar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Vaak is er ook niet zoveel ruimte op het podium. Dan vind ik een ported 1x12 en een 2x12 (rechtop gezet) net iets handiger.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Het ging me niet zozeer om de breedte van de klank, maar om de ruimte.

In onderstaande quote had ik het woordje "en" opgevat als "tegelijk" zeg maar.
    Okidoki. Nee, een 2x12 en 1x12 naast elkaar heeft weinig zin als het ruimte gaat. Dan kun je net zo goed een 4x12 neerzetten.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten