Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 14 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 140

Discussie: Floor Jansen

Moderator

Standaard

Ik neem dat helemaal niet persoonlijk op, maar jij begint met het noemen van ruk muziek. Nu kan ik me heel goed voorstellen dat jij symphonische metal niet mooi of zelfs irritant vindt, maar besef dan wel dat de muziek op zich heel wat beter in elkaar steekt dan die oppervlakkige drie accoordenmuziek van de Toppers.

En dit topic gaat over Floor Jansen, wat mij betreft een fenomenale zangeres die ik helaas nooit in mijn studio heb mogen zien. Want naast een meer dan uitstekende vocalist lijkt zij mij ook een geweldig mens.

Maar je kunt niet alles hebben.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Ok. Het is inderdaad niet mijn ding dat bombastische, ook al zit het goed in elkaar. Ik vergeleek het alleen met de Topper omdat jij het had over verkoopaantallen. Als veel mensen het leuk vinden wil dat nog niet alles zeggen over de kwaliteit. Ruk is misschien ook sterk uitgedrukt, daarom schreef ik er ook Haha achter.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik neem dat helemaal niet persoonlijk op, maar jij begint met het noemen van ruk muziek. Nu kan ik me heel goed voorstellen dat jij symphonische metal niet mooi of zelfs irritant vindt, maar besef dan wel dat de muziek op zich heel wat beter in elkaar steekt dan die oppervlakkige drie accoordenmuziek van de Toppers.

En dit topic gaat over Floor Jansen, wat mij betreft een fenomenale zangeres die ik helaas nooit in mijn studio heb mogen zien. Want naast een meer dan uitstekende vocalist lijkt zij mij ook een geweldig mens.

Maar je kunt niet alles hebben.
    Nou sorry Han, ik vind qua compositorisch vlak de muziek van de Toppers van t zelfde niveau als gothic metal van dit soort. Al kom ik r net achter dat de Toppers veel (alleen maar?) covers doen. De band achter de Toppers zijn ook gewoon keigoed.

Senior Member

Standaard

Die band van de toppers wordt gewoon ingehuurd, uurtje factuurtje. Niks kwalitatiefs aan, elke muzikant met coverband ervaring speelt dat repertoire weg.
    Nightwish is juist een band die creatief is en iets eigens creëert, totaal onvergelijkbaar.

Senior Member

Standaard

Euh omdat ze ingehuurd zijn is t geen kwaliteit? Euh? En geloof me, ik ken heel wat coverband muzikanten, ook van hier, en die spelen echt niet op dat niveau zeg maar.

En ik ken toegegeven weinig van Nightwish maar wat ik ken is compleet onorigineel. Op zich niet erg hoor, maar (wat ik er van ken) standaard hamornisch mineur gothic metal poprock geneuzel. Geen waardeoordeel behalve als je opeens t ver boven de Toppers gaat stellen oid.

Whatever.

Moderator

Standaard

Tja, Nightwish vergelijken met de Toppers, waar gaat dit weer naartoe?
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Weinig liefde voor metal goth in Nederland maar dat kutmuziek is wederzijds, mevr. Jansen heeft het doorgaans over kloteland als het gaat over de Nederlandse smaak.
    Ik zie het met lede ogen aan, zoveel vijandigheid daar waar muziek liefde & begrip....

Senior Member

Standaard

Jaloerse wijven hier. Iets met Libelle forum enzo....

Standaard

Ik vind het zo grappig dat Nightwish hier gothic wordt genoemd. Ik heb daar zelf een andere associatie mee. De symphonische metal van Nigthwish zou ik zelf niet zo snel gothic noemen.

Dictator

Standaard

Typische kortzichtigheid van niet-metalheads. Terwijl 'metal' de meest brede muziekstroming is die er maar is. Veel popmuziek zit stiekem best knap in elkaar, dat van Nightwish ook.
    Gezocht: Ibanez DE7

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten