Klinkt anders nog wel aardig. Ik ga ook eens wat opnemen.
Klinkt anders nog wel aardig. Ik ga ook eens wat opnemen.
Ik weet het niet meer. Het was een jongen in de Jordaan. Hij was ook kunstschilder.
The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.
- Charles Bukowski
Dan was het niet Ronald waar ik les van heb gehad. Kan zijn dat jouw leraar eerder ook les heeft gehad van hem.
Standaart Soleares materiaal. Kan overal vandaan komen.
Een vraagje voor de echte flamenco kenners: soms hoor ik melodische passages met zowel een kleine als grote terts in flamenco. Bijvoorbeeld EFGAbGFE (in E). Soort kruising tussen majeur en mineur frygisch. Is daar een speciale naam voor of is dat een speciale ladder? en hoe zit dat theoretisch, wanneer en op welke akkoorden wordt dit gebruikt?
In de flamenco gaat men bij hetgeen men speelt vooral af op het gehoor en op het gevoel. Alleen de ritmestructuur en het grondakkoord staat vast. Het is niet zo dat flamencogitaristen heel bewust de frygische ladder gebruiken bij het spelen zoals een jazzgitarist dat doet.
Aldus sprak de autoriteit op op gebied van flamenco. Die in t hoofd van iedere flamenco gitarist en iedere jazz gitarist kan kijken. Alleen t grondakkoord staat vast. Wauw. Knap dan hoe ze toch hele composities weten te spelen in bandsetting
Ik probeer t niet zo bijtend te doen overkomen Brad. Maar wauwel t9ch niet zo'n onzin puhlease
Gitaarles en basles in Weert
www.gitaarschoolweert.nl
New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales
Favorieten/bladwijzers