Hallo allemaal,
Na een lange sabbatical op dit forum ben ik weer terug met leuk nieuws! Mijn vriendin en ik gaan een huis kopen waar een flinke tuin in zit en ik mag (!!) in de tuin een studio bouwen.
De architect heeft vandaag berekend dat we zo'n 90m2 over hebben die we mogen bebouwen. Uiteraard hoeft de studio niet die afmetingen te hebben maar de ruimte is er in principe.
Nu vroeg ik me een paar dingen af. Wat is een gangbare afmeting voor een studio in l x b x h? Kan me voorstellen dat er verschil zit in hoe de ruimte is opgesteld qua resonantie oid en gezien het feit we de studio "from scratch" gaan bouwen, wil ik het wel goed laten doen.
Tevens de vraag of er tussen het mengpaneel etc een muur moet worden geplaatst en indien dat zo is; hoe groot moet die ruimte dan zijn? Ik hoef geen professionele studio te hebben maar wel voldoende mogelijkheden om de geproduceerde herrie te kunnen opnemen.
Lang verhaal kort; wat zijn de gangbare afmetingen voor een studio? Uiteraard zijn andere tips van harte welkom en kan ik in ieder geval een hele boel lezen over isolatie in het gepinde topic van Han S, waarvoor dank!
In ieder geval bedankt voor het lezen en eventuele reactie,
Reel Big Fish
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Favorieten/bladwijzers