Inderdaad erg snel achter de Axe Fx 3. Misschien wel te snel.
Maar toch een mooi ding denk ik. Wel misschien net te weinig knoppen en ik had graag 3 expressie pedaal aansluitingen ipv 2. Benieuwd naar hoe snel de cpu vol zit bij een preset.
Inderdaad erg snel achter de Axe Fx 3. Misschien wel te snel.
Maar toch een mooi ding denk ik. Wel misschien net te weinig knoppen en ik had graag 3 expressie pedaal aansluitingen ipv 2. Benieuwd naar hoe snel de cpu vol zit bij een preset.
Trouwens ook vreemd dat de main out XLR is ipv jack. Was op de Axe fx 2 ook gewoon jack. Benieuwd waarom dat is.
Beetje meegelezen met de Fractal Axe-fest forum. De hele AX8 lijn is niet 1 keer besp3eld of benoemd en was ook niet aanwezig. Alles was III en Fm3
Wat ik kon horen van de fm3 was via socialmedia apps opgenomen en zal top hebben geklonken in de zaal maar hier hecht ik er geen waarde oordeel aan. Kennelijk is er eerst een pre-order lijst en dan productie en ontwikkelings fase. Dus voor 2020 verwacht ik ze niet in de g66 store
Gitaarles en basles in Weert
www.gitaarschoolweert.nl
New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales
Time will tell![]()
Leuk apparaat maar ik betwijfel of ik de AX8 ervoor zou verlaten. Ik heb zelden een handiger floorpedal gevonden dan de AX8. Qua klank is het ook meer dan prima voor recording of live spelen en ik verwacht dat de fm8 hooguit marginaal (<<5%) beter zal gaan klinken Scenes, Presets selecteren, individuele effecten schakelen, accenten A/B, Looper noem het maar op, het is allemaal intuïtief en live te bedienen met alleen voet schakelaars. Ik had veel liever gezien dat ze het AX8 concept hadden uitgebreid met de nieuwe firmware en er als extra ook nog een extra Volume/Wah combi pedaal op hadden gezet.
Laatst gewijzigd door tnijland; 2 mei 2019 om 23:39
Ben ik het wel mee eens. Je kan natuurlijk altijd zelf wat expressie pedalen er op aan sluiten, maar fijner als alles in 1 is. Liefst zou ik er twee expressie pedalen bij zien en een stuk of 5 extra footswitchen. Dan kun je wel weer een FC6 of FC12 erbij kopen, maar dan heb je alles bij elkaar nog een redelijk flink en duur bord (FM3 plus FC6 plus 2 expressiepedalen plus case).
Gitaarles en basles in Weert
www.gitaarschoolweert.nl
New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales
Zijn er hier soms mensen uit België/ het Antwerpse die een Axe FX III hebben die ik eens mag komen testen?![]()
Ik heb sinds een tijdje de Axe FX II mark 2 en het bevalt mij erg goed.
Flexibel in routing, veel effecten en de simulaties vallen zeker ook niet tegen.
Fender Deluxe, Trainwreck en Friedman BE zijn mijn meest gebruikte modellen.
Hoop dat de unit nog een tijd meegaat, want prijskaartje van een nieuwe is niet mis![]()
Favorieten/bladwijzers