Ja, awesome.
Maar er is nog ruimte voor een dikke bigsby filtertron dinges
Zeker nu je de weg van duo naar trio bent ingeslagen.![]()
Ja, awesome.
Maar er is nog ruimte voor een dikke bigsby filtertron dinges
Zeker nu je de weg van duo naar trio bent ingeslagen.![]()
Die oude Gibson LG ziet er wel erg smakelijk uit![]()
Gezocht: Ibanez DE7
Geweldige set zeg. Die Rivièra is een persoonlijke favorietmaar het is allemaal fraai!
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Klira Triumphator. Ik vermoed dat dit mijn 1e gitaar was eind jaren 1970. Foto van Google Images.
Dit is mijn 2e gitaar. Morris LP kopie. Destijds verkocht aan een vriend. Die heeft hem nog steeds. Wel wat verwaarloosd helaas...
Gereliced heet dat!
bedankt voor de leuke commentaren...![]()
vintage gitaren, het is een niche product en enkel voor de liefhebbers
Wel, de Gibson LG 2 was lange tijd de enige akoestische gitaar die ik had en dat loopt heel goed. geen enkele issue mee. Vederlicht en luid. Maar om ze een beetje te ontzien heb ik de Martin gekocht ondertussen bijna 4 jaar geleden die nu toch wel het meeste playtime krijgt. De Shenandoah heb ik nu als 6 string en die krijgt het minste play time. Weegt redelijk wat, en meestal in drop d tuning....
en al de andere elektrische gitaren zijn in rotatie. en worden om de zoveel tijd gespeeld, met misschien de EXII het minste
Geweldig! Dat vind ik toch wel mooi. Iedereen is altijd op zoek naar het bekende en daarom vaak ook onbetaalbare. Maar als ik een hele vette jazzbak met een gigantische berg mojo zou zoeken (slechts een voorbeeld), dan ging ik voor een Gibson ES-150 uit de jaren 50. Vergeleken met de nieuwe jazzbakken, of de oudere bekendere, meer gewilde modellen, zijn die dingen heeeeel vriendelijk geprijst. Vooral als je het niet erg vindt dat er wat lak af gerammeld is.
Geen idee wat die LG-2 jou gekost heeft (hoef je ook helemaal niet vertellen, hoor), maar ik zou gek worden van geluk als ik zoiets bezat. Dat model (in de meest letterlijke zin des woords, ik heb het dus niet over de naam) wordt al heel lang niet meer gemaakt door Gibson, wel? Of zit ik er nu gigantisch naast?
Volgens mij maken ze die LG-tjes wel weer... Maar dan voor zo een prijs dat je net zo goed (beter?) een oude kunt kopen. Ik heb nog een LG-0 gehad. '64 er. Mahonie ladder braced model. Was een leuk ding maar ik was er niet kapot van. Dus weer weg gedaan.
The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
http://gitaarpodcast.nl/
Favorieten/bladwijzers