Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1219 van 1260 EersteEerste ... 219719111911691209121712181219122012211229 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 12.181 t/m 12.190 van 12594

Discussie: Post je collectie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    Familiefoto:

mag ik zeggen dat toen ik deze op internet voorbij zag komen ik direct aan de middelste moest denken?

voor mij is de gelijkenis dermate dat ik toch aan een vorm van plagiaat zit te denken, net zoals een single waar de duidelijk bassloop zeer erg op die van een andere hitsingle lijkt en toch een iets ander lied is.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    mag ik zeggen dat toen ik deze op internet voorbij zag komen ik direct aan de middelste moest denken?

voor mij is de gelijkenis dermate dat ik toch aan een vorm van plagiaat zit te denken, net zoals een single waar de duidelijk bassloop zeer erg op die van een andere hitsingle lijkt en toch een iets ander lied is.
    Tijd voor de opticien?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Tijd voor de opticien?
    heb het niet over kleur of wat voor pickups erin zitten.
    ik weet dat Barno het achterste uitsteeksel kreeg door de bovenste helf van de body ten opzichte van het onderste te verschuiven, maar hij heeft qua uitstraling er wel degelijk van.
    details zijn anders natuurlijk anders kon Barno Stagg wel een op de vingers tikken denk ik

Senior Member

Standaard

Kan ie wel bezig blijven.., deze bijvoorbeeld.

https://wellerguitars.com/guitars/stageliner-black/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Is een Legend indeed.
    De originele amp blies steeds zijn zekering op dus daar heb ik een Fender Bassman in gehengeld. Klonk heel fijn maar de Bassman is met zijn 2 ohm niet geschikt voor single speaker gebruik en het ding verteerde zich zelf.
    Nu zit er een Ceriatone Matchless Lightning met een Celestion G12-65 heritage in.

Heb nog een foto van de versie met Bassman en HH speaker.

Hij is dus kortom alleen maar beter geworden (?).
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

Het zijn verschillende amps.
    De Bassman had een warm stringy dumblesque soort sound, de Lightning is meer het brutale broertje van de AC30.
    Fijne van die amp is dat het lekker open en direct is wegens handwired minimalist.
    Bassman is John Mayer, Lightning is Link Wray.

Oh, je bedoeld, beter dan de Legend amp?
    Die was niet slecht hoor, meer Marshall achtig en loei loei loei hard.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 29 maart 2019 om 18:31

Senior Member

Standaard

Om te zien best een leuk gitaartje maar de Staggs waar ik op gespeeld heb waren rijp voor de brandstapel.

Senior Member

Standaard

De Bassman had een warm stringy dumblesque soort sound, de Lightning is meer het brutale broertje van de AC30.
    Fijne van die amp is dat het lekker open en direct is wegens handwired minimalist.

Oh, je bedoeld, beter dan de Legend amp?
    Die was niet slecht hoor, meer Marshall achtig en loei loei loei hard.
    Ja, tov van de originele Legend. Indertijd wel eens getest. Ik werd er toen niet heel erg warm van.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

Psies... twee totaal andere amps. Ik heb een '63 Showman en die heeft dat warm klaterende geluid ook. Reageert ook erg op verschillende speakers.

Volgens mij werden die Legends destijds bij Gerritsen in Den Haag verkocht en maakte Peter Bootsman (New Adventures) er reclame voor. Zag er leuk uit en klonk best ok. Buizen pre en solid state eind toch?

Senior Member

Standaard

De mannen van de Adventures vertelden dat ze op de Messe naar een waanzinnig geluid liepen, bleken de Legend amps te zijn en werden ter plekke importeur.
    Deze amp komt van Gerritsen (op het groene stickertjes op de HH speaker staat "Gerritsen 2100 gulden"
    Legend gebruikte Celestion maar misschien waren de Celestions op of had Gerritsen een deal dat ze zonder speaker verscheept werden en dat ie daar zelf... geen idee
    Onder de speaker zie je die xlr uitgang, daar zat een heuse shure sm58 aan vast die voor de speaker gemonteerd was die ik er uitgehaald heb want niemand gebruikte dat, ze zetten er toch een eigen mike voor.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten