Volgens de manual zou het echt een effect moeten hebben op het mid, maar ik hoor het echt niet. Lees net dat je inderdaad ook intern nog een slinger kan geven aan een trimpot, wat de midrange boost van 440 Hz naar 850Hz kan zetten. Ik weet niet of het effect net zoveel is als het extra kleine knoppie op de Carbon Copy, want die trimpot doet echt vrij weinig. Zou het eigenlijk 's moeten proberen, maar ik heb de Octave in bruikleen, dus kan eigenlijk niet zomaar het pedaal open schroeven. Misschien kan jij het 's doen, als test?![]()
Er is een demo op youtube van dit pedaal waarbij tijdens het spelen aan de trimpots wordt gedraaid, dan kan je het effect ervan duidelijk horen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info
Ik heb hier korte tijd dat analoge reverb pedaal van Arion in huis gehad. Tweede hands gekocht bij een winkel, helaas vertoonde hij kuren (wel gelukkig binnen de garantietermijn) en heb ik hem maar teruggebracht. Klonk op een bepaalde manier ook erg lekker. Naar mijn weten zijn er behalve dat pedaal slechts drie andere analoge reverb pedalen ooit gebracht, de DOD FX-45, VFE heeft er ook één en dan heb je nog die Spring King van Danelectro.
Laatst gewijzigd door Brad; 14 januari 2019 om 01:10
Nee heb ik niet, toen ik dit board bouwde (is denk ik ook alweer 8 jaar terug ofzo...) waren die ook nog niet zo voordelig te krijgen als nu. Ik heb het nooit echt overwogen eigenlijk, mis het niet denk ik. Mijn laatste bandje speelde rockabilly, dus de hele bovenste rij pedalen was nagenoeg altijd overkillHad toen wel in plaats van de mistress die Prof. Tweed en de reverb op de plank, en meestal hoefde ik alleen eens voor een solo die Fulltone boost in te trappen.
Daar valt vast wel een mouw aan te passen ja. Ik stuur je even een PM!
Wat betreft spring reverbs in pedaalvorm heb je er nog wel een aantal hoor. Sole-mate, carl martin headroom, en nog een aantal waarvan ik me de naam niet herinner. Maar ja, ze blijven relatief groot, en de meesten bij wie het spring-reverb geluid essentieel is voor hun sound, zullen denk ik toch blijven kiezen voor een versterker waar die inzit.
Dat er niet zo veel BBD-reverbpedalen zijn verbaasd me niets (zelf kende ik ze niet, ik ken enkel synthesizers waar die bij ingebouwd zitten). Als een gitarist een “analoog reverbgeluid” zoekt, is dat doorgaans toch dat van een spring, en die klinken beduidend anders dan de BBDs. Bovendien geraak je met een goed ingestelde analoge delay al een heel eind wat dat betreft. En er zijn massa’s goede digitale reverbs beschikbaar.
Van VFE ken ik eigenlijk geen analoge reverb.
De kleinste real spring verb die ik heb is de Gurus Sinusoid en daar zit een mini spring van Acoutronics in en ik denk niet dat het veel kleiner kan.
Ondanks dat die veren veel kleiner zijn dan die uit een willekeurig Fender combo klinkt een verb VOOR de pre amp echt anders dan er achter en dat is precies de reden waarom ik er een paar heb, ondanks dat ze ook in de combo's zitten.
Ik heb ook wel digitale verbs zoals die van Strymon en de programeerbare TC Electronic maar aan hoeveel parameters ik ook draai, het before preamp geluid zit er niet in.
Die Boss spring verb was echt goed ondanks dat, het grote minpunt van het ding, het signaal helemaal digitaal werd omgezet. En op het moment dat ie uit de productie genomen werd zag je de 2ehands prijzen rocketeren.
Die jongens van Boss hadden iets in handen maar snapten er weer eens helemaal niks van.
Laatst gewijzigd door Pepe; 15 januari 2019 om 15:10
Nieuw plaatje:
![]()
Favorieten/bladwijzers