Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab
Ik heb mazzel de laatste tijd. De komende maanden ga ik naar concerten van The Cadillac Three (da's lekker), Soft Machine (niet veel meer van over, maar toch, die band heeft altijd een grote plek in mijn hart gehad) en Celebrating David Bowie (allemaal ex Bowie muzikanten die zijn muziek ten gehore zullen brengen. En ik sta op de gastenlijst van Carmine Rojas <- schaamteloos staaltje name dropping hier). Superveel zin in!
![]()
Nee, het is geen Clockwork Orange revisited.
![]()
Wie dan wel?!?!![]()
Hadden we het daar laatst niet over? ... Flaming Lips.
Die foto is hilarisch, Clockwork Orange is een favoriete film dus dat kan niet meer fout gaan zou je zeggen.
![]()
Flaming Lips? Interessant! Je liet het laatst inderdaad vallen, dus ik had het kunnen weten.
Maar Clockwork Orange is voor mij een dingetje. Ik was ooit aan het zappen en ik viel midden in deze film. Ik had geen idee wat het was. In eerste instantie deed het erg goedkoop aan, maar de cameravoering was TE GOED. Het fascineerde me enorm. Het was echter zo extreem gewelddadig dat ik er niet meer naar kon kijken. Dat was vlak na de verkrachtingsscène in dat huis. De tegenstellingen, de kleuren, de camerastandpunten...., het kwam zo hard binnen dat ik er een week slecht door geslapen heb.
Later werd me verteld dat ik de film beslist een keer moest gaan zien. Ik zou 'm begrijpen en daardoor zou ik ook beter tegen de verschrikkelijke scènes kunnen. Ik heb het nooit gedurfd. En ik ben toch echt geen doetje.![]()
De eerste keer dat ik hem zag liep het pas verworven vriendinnetje halverwege weg. Moest ik de volgende weer een kaartje kopen om de rest te zien.
Het geweld is meer een vorm van vrije radicalen vs Orwelliaans Victoriaans.
(Tis Engeland he, die kostschooljongens raken nooit hun obsessie voor Jack the Ripper kwijt)
het is camp, comic violence, meer symbolisch dan gore
Maar goed, leg dat een vriendinnetje van 18 maar eens uit.
Clockwork Orange, Dr. Strangelove en Lolita zijn verplichte kost voor elke filmliefhebber he.
en ja, mooie fotografie, zeker
![]()
Tool !!!
:-)
Eigenaar Holy Cow straps.
Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.
Favorieten/bladwijzers