Wat ik graag wil is een gitaar in bv Drop C stemmen en dan de D-tuna gebruiken om de in C gestemde dikke E snaar naar B te zetten of nog lager. Is dat mogelijk met de D-tuna?
Wat ik graag wil is een gitaar in bv Drop C stemmen en dan de D-tuna gebruiken om de in C gestemde dikke E snaar naar B te zetten of nog lager. Is dat mogelijk met de D-tuna?
Nee. Het werkt echt alleen in standaard E stemming naar D. Ik heb het helaas zelf ondervonden, in mijn geval van D naar C en het was alleen maar behelpen en bijdraaien en dan nog was het vaak vals. Ik kan het niet verklaren, maar het zal toch iets met de snaarspanning te maken hebben icm de stemming.
Ok nou das duidelijk Dan beginnen we er maar niet aan. Had al zo'n vermoeden omdat er weinig over te vinden was. Bedankt Brum!
Ik weet ook niet precies waar het 'm in zit en waar de grens ligt, maar met lagere stemmingen is het echt niet te doen. Als in; het kan wel, maar je blijft finetunen en dan nog is het vaak vals. Heb ook helemaal volgens de manual gewerkt en het bleef maar behelpen. Heb 'm er uiteindelijk maar weer afgehaald.
Misschien is de Drop van Digitech een oplossing voor jou?
Kan die dan ook alleen maar één snaar omlaag pitchen? Nee toch?
Nee dat kan niet.
Maar... naast een draaiknop zit er op de Digitech Drop ook een miniswitch waarmee je de functie van de voetschakelaar kunt veranderen. In Latching-modus functioneert de drukknop als een normale aan/uit-knop. Zet je de switch op Momentary, dan blijft het effect ingeschakeld zolang je met je voet de knop ingedrukt houdt. Zo kun je tijdens het spelen snel wisselen tussen twee verschillende toonhoogtes.
En daarmee zou Helleke66 best geholpen kunnen zijn.
Lijkt me niet echt praktisch bij tokkelen alleen al.
Akkoorden ook niet overigens.
Favorieten/bladwijzers