Als 'ie daar dan gedaan is door Noord Koreanen of eerste generatie Vietnamezen, ben je natuurlijk net zo ver van huis. Kijk, mijn Hofner die is tenminse nog West Duits, al zegt dat deze dagen ook niets meer.
![]()
Als 'ie daar dan gedaan is door Noord Koreanen of eerste generatie Vietnamezen, ben je natuurlijk net zo ver van huis. Kijk, mijn Hofner die is tenminse nog West Duits, al zegt dat deze dagen ook niets meer.
![]()
Dat gold voor kramer, washburn, charvel en bc rich op een gegeven moment, kramer is eigenlijk nooit in de vs gebouwd maar werd door esp en lasido (canada) gebouw, de neckplate liet wel een New Jersey address zien, charvel was op een gegeven moment overgenomen door Akai en de neckplate liet het address van de distributeur in texas zien, washburn heeft op een paar gitaren na die ghostbuild werden door o/a grover jackson niets in de vs gebouw (lange tijd was er totaal geen productie in de vs alleen marketing afdeling) echter de neckplate suggereerde ook dat de gitaar MIA was en als laatste BC Rich was eerst niet duidelijk dat hun NJ series niet in New Jersey werden gebouwd maar in Nagoya Japan en tegenwoordig wordt die NJ series niet in Nagoya maar china gebouwd
life sucks and then you die
Die BC Rich NJ's waren geen beroerde gitaren herinner ik me?
Ik had ooit rond 2000 een BC Rich Warlock uit de, ik dacht, NJ series. Eentje met neck-thru body constructie en de Widow headstock was toen vrij nieuw. Dat was best een degelijke gitaar, de elementen had ik vervangen voor een set EMG's
Cool
Die knakker van Death had ook een NJ BC rich, een Stealth.
Zelf heb ik al sinds ik in 1992 of zoiets dat concert van guns n roses in Parijs zag, sluimerende GAS (ik speelde toen nog niet eens gitaar) voor een BC Rich Mockingbird SL.
Mod-edit; gedraag je een beetje
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook Donald Trump met een lamp zijn.
Ik kan me de Maverick gitaren nog herinneren, met de volume en toon knoppen horizontaal geïntegreerd in de body.
Ontzettend "high end" en "innovative" als je de marketing mocht geloven destijds.
Nooit meer wat van gehoord of gezien...
Valley arts. Helemaal hip in de eighties en nineties. Toen werd het verkocht aan de koreanen. Nooit meer wat van gehoord.
Bent u ongesteld meneer fusion?
Favorieten/bladwijzers