Ja, die Multiac zie je nog weleens voorbij komen, mogelijk wanneer je wat meer in moderne Jazz kringen rondhangt dat je ze wel tegenkomt bij bekende artiesten.
Ja, die Multiac zie je nog weleens voorbij komen, mogelijk wanneer je wat meer in moderne Jazz kringen rondhangt dat je ze wel tegenkomt bij bekende artiesten.
Hier had uw advertentie kunnen staan
Ik zie hier Charvel genoemd worden, maar die hebben de boel wel heel aardig op orde, toch? Zelfs de goedkopere modellen zijn best hoog aangeschreven, naar ik heb begrepen. Toegegeven, ik heb ze zelf niet in handen gehad, maar wat ik er zo links en rechts van om me heen hoor/lees/zie... De Amerikaanse modellen zijn sowieso nog wel top of the bill dacht ik? Ik had ook het idee dat dat merk onder Fender behoorlijk groeiende is, als je ook de beurzen ziet waar ze staan.
Ze hadden destijds ook wel instapmodellen van rond de 600 gulden zoals de Peavey Patriot terwijl Blade bijvoorbeeld in de periode van de Peavey Van den Berg uitsluitend in de dure prijsklasse zat. Ik heb nog een Music Maker met een test van de Peavey van den Berg, een dure Blade met een Jazzmaster body en nog een andere dure gitaar.
Laatst gewijzigd door Brad; 7 juni 2018 om 23:32
Lado....
Werden in de '80s even door de Brothers Johnson gepromoot.
Ik ging meer uit van het topic onderwerp, decline van breed gedragen populair.
Hier had uw advertentie kunnen staan
Burns, heeft wel nog even een succesvolle 'stuip' gehad met MIK modellen (o.a. Red Special), maar is nu
wel een beetje over dacht ik.
Marketingtechnisch is het ook enorm lastig om winst te maken binnen de gitaarbouwersbranche.
De meeste winst behaal je toch bij de beginnende gitarist. Dat is jaarlijks en wereldwijd een enorm aantal, maar de meeste stoppen er ook weer mee binnen afzienbare tijd. Zij hebben behoefte aan een gitaar, amp, standaard, hoes, kabels, effectpedaaltjes etc. Maar het liefst zo goedkoop mogelijk. En je moet wel heel inventief zijn, wil je een hele goedkope gitaar maken, die wel goed klinkt. Ik ken maar 1 merk en das Fender. In dit segment zijn de marges extreem klein.
De andere groep, zijn de ervaren muzikanten die kwaliteit willen en daar ook bereid zijn voor te betalen. Echter is deze groep aanzienlijk kleiner en ook het bestedingspatroon is gewoon anders. Maar kwaliteit kost meestal ook geld qua inkoop, apparatuur etc.
Als bouwert krijg je uiteraard een betere naam als je spullen aanbied in het 2e segment. Echter wil je overleven dan moet je actief zijn in beide segmenten. Fender doet het daarom goed. Op alle muzikale gebieden bieden ze producten aan en ook in alle prijsklasses.
Tijdje terug alweer, maar Kramer he?
Superpopulair in de 80's (de hair metal years), maar de neergang kwam al snel.
O.a. doordat ze ook goedkope koreaanse meuk onder hun naam op de markt brachten, teveel bezig waren met gelikte fluokleurtjes, en veel te veel geld spendeerden aan endorsements en adverteren. Ook nog een CEO die geld uit het bedrijf haalde voor allerlei fratsen als het Moscow music peace festival, Gorky Park (ook een flop).
Remork sluiten.
Favorieten/bladwijzers