In de Trouw van vandaag:het is de schuld van de DJ's
https://www.trouw.nl/cultuur/de-rock...bson~a5e432d3/
In de Trouw van vandaag:het is de schuld van de DJ's
https://www.trouw.nl/cultuur/de-rock...bson~a5e432d3/
The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.
- Charles Bukowski
sterker nog je reageert op iemands post die dit gedaan heeft (maar dan met mavo en de functie vice-president bij een internationale Handelsbank ben ik al weer een tijdje gepasseerd)
dan nog ben ik niet geschikt om Gibson te leiden, marketing van een artiest is toch wat anders dan bij een internationaal bedrijf succesvol een turn around door te voeren. Zelfs met een goed Team om zich heen zal de ceo de eindbeslissing moeten nemen, en dan helpt het als je verstand van belasting, boekhouden, internationaal en lokaal recht hebt en ervaring hebt met het leiden van een bedrijf. Daarom zal een bank dit niet willen financieren op Joe's naam alleen
Als het puur om een goed Team gaat dan kunnen de huidige schuldeisers en nieuwe houders van equity in het bedrijf dat zelf wel doen, zij zullen nu alleen tegen de hoofdprijs verkopen aan Joe en hij zou gek zijn als hij daarop in gaat.
life sucks and then you die
Onzin.
Het is de schuld van het management die bedrijfsonderdelen gekocht heeft die niks opleverden.
Ze moeten hopen dat er een rijke ondernemer is die de tekorten bijpast, bedrijfsonderdelen verkoopt en verder gaat als kleinere gitaarbouwer die terug naar de basis gaat. Les Pauls, sg en flying v’s bouwen. En dan komt het alsnog goed.
en inderdaad, in de jaren 80-90 was het de synthesizer die het zogenaamde einde van de gitaar in luide, er is nog steeds een goede markt voor gitaren, zeker high end maar ook Budget (epi), het midden Segment is wat meer problematisch omdat daar veel meer aanbieders bijgekomen zijn die goede kwaliteit voor weinig leveren, maar ook daar had Gibson geen grote issues.
het kopen van alles dat los en vast zat, dat heeft ze de nek omgedaan
life sucks and then you die
De rol van de elektrische gitaar is wel vaker gemarginaliseerd en dan kreeg je een Britse Invasie die de boel weer opkrikte of het overleefde met een Floyd en pointy headstocks in een subcultuur of er waren ineens jongens met houthakkersbloezen in Seattle die.. enz enz.
Die marginalisatie ging in de jaren tachtig veel verder tot op het punt dat er nog maar 1 fabriek was die buizen maakte. Hoera voor de commies.
We hebben nu de Kemper en Rock Band the game dus tot de tijd dat de verkoop weer wordt aangejaagd overleven we het wel.
ik heb geen idee of in dit verhaal ook nog aandeelhouders meespelen, maar mocht dat zo zijn heb ik altijd het idee dat je geen 2 meesters kunt dienen.
als je geloofd in je product, en er ook verstand van hebt en weet hoe diegenen die het gebruiken denken waaraan het moet voldoen, dan kan juist de druk om financieel te voldoen aan de verwachtingen van de aandeelhouders je flink dwars zitten.
hoeveel bedrijven vragen nu werkelijk aan de gebruiker wat ze willen of luisteren meer naar wat de aandeelhouders willen?
ik heb geen verstand van handel, maar gelukkig is mijn micro economie zeer gezond ;-)
Als je als bedrijf gaat vragen wat de klant "nu" wil, en je gaat daar aan beginnen dan loop je al min of meer achter de feiten aan en heb je geen plan voor de toekomst, of zie ik dat verkeerd?
Als schoenmaker bij zijn leest was gebleven had het niet zover gekomen vermoed ik.
De boel is gaan ploffen door academici die aan het speculeren zijn gegaan, met aankopen van bedrijfsonderdelen die de strop bleken.
Alle chineze meuk heeft Gibson ook geen goed gedaan maar zonder de zinloze uitbreidingen hadden prima voort kunnen blijven borduren.
Nu denk ik dat net zoals in het voetbal je ex-pro voetballers aan het roer moet hebben net zoals Bonamassa met ziel en zaligheid zich kan storten in wat de muzikant wil in plaats van de aandeelhouders.
Het blijft een sterk merk, dus het is te hopen dat er een koper komt met liefde voor het product.
Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.
....en die vooral kapitaal hebben.
Bonamassa kan hooguit klein aandeelhouder worden gezien zn eigen kapitaal wat vooral bestaat uit onroerend goed vintage gitaren en oude auto’s.
Daarmee red hij gibson niet. Dan zijn er zeker nog 10 mensen met het vermogen van Bonamassa nodig om het merk te redden en vervolgens nieuw beleid te realiseren.
Favorieten/bladwijzers