Boss heeft dat wel eens gedaan. Ik heb deze in een FOH rack gehad van een band en het is wellicht een van de meest onderschatte reverbs. Bepalende parameters zijn direct on the fly aan te passen met 1 van de 4 potmeters rechts. Blind vergeleken met een of andere LXP van Lexicon en daar viel alleen het verschil in sound op, niet de kwaliteit.
Ik kan me voorstellen dat een bepaalde thuis geprogrammeerde preset op podiumvolume/andere ruimte ineens anders klinkt. Te veel bas of te veel delay, etc. In dat geval moet je gaan tweaken. Even je amp bijstellen gaat iets makkelijker, denk ik.
Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.
Ja dat gaat iets makkelijker maar bij de meeste multi fx units can de nieuwe stempel gaat dat echt ook héél makkelijk en snel. Ik heb dat bijv toen ik de BOSS GT100 een maand of wat heb gehad en nu de Line6 Helix LT ook een paar keer in t begin live over de PA gedaan, gaat net zo snel als een amp en een fx rack of fx pedalenbatterij. Misschien zelfs wel sneller omdat nu alles op één plek zit en op uniforme wijze bediend wordt.
Inderdaad. Bij de GT-1000 kun je namelijk aan de 6 draaiknoppen, in performance modus, een bepaalde functie toewijzen. Bijv. je volledige toonregeling (al dan niet Global), maar ook zaken als hoeveelheid galm en delay. De Kemper heeft sowieso dedicated draaiknoppen voor toonregeling, modulatie en delay en reverb, dus werkt live in principe net zo snel als een versterker en losse effecten, misschien zelfs sneller, want alles op één plek
Die 4 toewijsbare knoppen zitten ook op de GT-10, plus dat je het voet pedaal kan toewijzen aan alles wat je maar wil. Heel fijn !
Favorieten/bladwijzers