Hij speelt een C#maj7+ en een Dmaj7+. Dus iig die verhoogde kwint
EDIT pffff
Laatst gewijzigd door Fusion; 11 april 2018 om 17:02
Ja maar met deze "herrie" en staccato spel maakt het inderdaad niet uit welke akkoorden je speelt. Maar een "jazz akkoord" strummen of tokkelen en de noten langer uit laten klinken, dan komen de problemen.
*nooit meer op 'toon bericht klikken bij een bericht van Brad ook als r niet over politiek gaat*
Onzin Brad, dat jou gehoor nog niet getraind is dit te volgen moge duidelijk zijn. Hij speelt duidelijk de door jou genoemde maj7+ ik herkende dat toch ook direct hier? Hij slaat ze gewoon mooi vol aan ('strummen') en laat ze allebei relatief lang uitklinken. Dat jij ze niet herkent is wat anders![]()
Ha! Brad weer uit de bocht aan het vliegen? Woont hij nog steeds in Amsterdam, stemt SP en geeft “de rijken” de schuld van alles?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info
Ik heb dit eens geprobeerd, maar nergens last van.
Wel een aanvullende vraag; is je gitaar goed gestemd, goed geintoneerd, en geen oude snaren?
Ik heb bij sommige gitaren een irritant bijgeluid als ik hoog op de hals speel op de dunne e snaar. Meestal is dat het teken dat er nieuwe snaren op moeten.
He Dennis, dat is wel apart. Ja mijn gitaren zijn altijd goed gestemd en mijn snaren zijn ook vers. Ik heb eens bij Bax verschillende pedalen getest en ook de overdrive van de buizenversterkers zelf daar. Bij al de overstuurde buizenbakken (daarvoor had ik dit topic in eerste instantie gestart) had ik hetzelfde bijgeluid.
De overdrive pedalen deden het beter maar de exemplaren die ik geprobeerd heb hadden het ook wel. Ik heb in elk geval geen reden gevonden om iets anders te gebruiken dan ik nu heb.
Hmm, ik hoor niets vreemds...
Of het is er wel en het stoort me niet, zou.ook nog kunnen natuurlijk.
Ik heb hier een voorbeeld van wat ik bedoel. Eerst speel ik een kwint en daarna de bewuste overmatige kwint.
Eerst doe ik dat met een overstuurde buizenversterker en daarna met mijn analoge overdrive geluid uit de Boss ME-5. Merk vooral op hoe schoon de reine kwint klinkt met mijn analoge overdrive geluid. De overmatige kwint geeft ook een bijgeluid maar toch is mooier dan die buizen overdrive en de houd er rekening mee dat de gain ook hoger is.
Bij die buizen overdrive is er echt sprake van een buzzing bijgeluid bij de overmatige kwint die aan een storing doet denken,. Ook veel overdrive pedalen doen dat overigens wel.
https://soundcloud.com/brad-52492642...ve-intervalwav
Laatst gewijzigd door Brad; 11 april 2018 om 23:54
Favorieten/bladwijzers