Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 20 EersteEerste ... 71516171819 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 193
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Maar die ''jazz'' akkoorden zijn echt niet alleen voorbehouden aan jazz. In pop en rock komen ze ook prima tot hun recht.
    Dat klopt. Maar goed, als je zoveel distortion nodig hebt dat je een pedaal aansluit dan is dat meestal niet om jazzakkoordjes mee te doen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Dat klopt. Maar goed, als je zoveel distortion nodig hebt dat je een pedaal aansluit dan is dat meestal niet om jazzakkoordjes mee te doen.
    Luister maar eens. Volgens mij zitten hier maj7+5 akkoorden in, I kit joe not

Senior Member

Standaard

Hij speelt een C#maj7+ en een Dmaj7+. Dus iig die verhoogde kwint

EDIT pffff
    Laatst gewijzigd door Fusion; 11 april 2018 om 17:02

Banned

Standaard

Ja maar met deze "herrie" en staccato spel maakt het inderdaad niet uit welke akkoorden je speelt. Maar een "jazz akkoord" strummen of tokkelen en de noten langer uit laten klinken, dan komen de problemen.

Senior Member

Standaard

Ja maar met deze "herrie" en staccato spel maakt het inderdaad niet uit welke akkoorden je speelt. Maar een "jazz akkoord" strummen of tokkelen en de noten langer uit laten klinken, dan komen de problemen.
    *nooit meer op 'toon bericht klikken bij een bericht van Brad ook als r niet over politiek gaat*

Onzin Brad, dat jou gehoor nog niet getraind is dit te volgen moge duidelijk zijn. Hij speelt duidelijk de door jou genoemde maj7+ ik herkende dat toch ook direct hier? Hij slaat ze gewoon mooi vol aan ('strummen') en laat ze allebei relatief lang uitklinken. Dat jij ze niet herkent is wat anders

Senior Member

Standaard

Ha! Brad weer uit de bocht aan het vliegen? Woont hij nog steeds in Amsterdam, stemt SP en geeft “de rijken” de schuld van alles?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Speel dit interval eens op je gitaar met een overdrive: de D op het zevende vakje van de g-snaar en de bes in het zesde vakje van de hoge e-snaar. Dat bijgeluid dat dat interval geeft krijg je met de meeste overdrives er niet uit gedraaid ook al zet je de gain laag.
    Vooral wanneer je ze na elkaar aanslaat en uit laat klinken hoor je dat irritante bijgeluid.
    Ik heb dit eens geprobeerd, maar nergens last van.
    Wel een aanvullende vraag; is je gitaar goed gestemd, goed geintoneerd, en geen oude snaren?
    Ik heb bij sommige gitaren een irritant bijgeluid als ik hoog op de hals speel op de dunne e snaar. Meestal is dat het teken dat er nieuwe snaren op moeten.

Banned

Standaard

He Dennis, dat is wel apart. Ja mijn gitaren zijn altijd goed gestemd en mijn snaren zijn ook vers. Ik heb eens bij Bax verschillende pedalen getest en ook de overdrive van de buizenversterkers zelf daar. Bij al de overstuurde buizenbakken (daarvoor had ik dit topic in eerste instantie gestart) had ik hetzelfde bijgeluid.
    De overdrive pedalen deden het beter maar de exemplaren die ik geprobeerd heb hadden het ook wel. Ik heb in elk geval geen reden gevonden om iets anders te gebruiken dan ik nu heb.

Senior Member

Standaard

Hmm, ik hoor niets vreemds...
    Of het is er wel en het stoort me niet, zou.ook nog kunnen natuurlijk.

Banned

Standaard

Ik heb hier een voorbeeld van wat ik bedoel. Eerst speel ik een kwint en daarna de bewuste overmatige kwint.

Eerst doe ik dat met een overstuurde buizenversterker en daarna met mijn analoge overdrive geluid uit de Boss ME-5. Merk vooral op hoe schoon de reine kwint klinkt met mijn analoge overdrive geluid. De overmatige kwint geeft ook een bijgeluid maar toch is mooier dan die buizen overdrive en de houd er rekening mee dat de gain ook hoger is.

Bij die buizen overdrive is er echt sprake van een buzzing bijgeluid bij de overmatige kwint die aan een storing doet denken,. Ook veel overdrive pedalen doen dat overigens wel.

https://soundcloud.com/brad-52492642...ve-intervalwav
    Laatst gewijzigd door Brad; 11 april 2018 om 23:54

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten