Zo komt het over inderdaad. Ik snap wel waar het vandaan komt. Bij iedere update moet je inderdaad weer wat aan je geluid sleutelen als er belangrijke zaken zijn veranderd. Maar je hoeft niet iedere update te draaien. Ik sla veel updates over en update hem misschien 2 keer per jaar. Ik ga ook niet al mijn presets steeds aanpassen, alleen wat kleine dingen. Ik gebruik ook maar een handjevol versterker en cab modellen. Mij gaat het meer om de effecten en wat je met de routings kan. Andere draaien wel iedere update en zijn meer aan het tweaken. Maar goed je mag blij zijn dat Fractal hun producten steeds probeert te verbeteren en dat je er niet steeds voor hoeft te betalen. Ik ken weinig andere bedrijven die dat zo doen. Vaak laten ze hun producten snel in de steek en maken weer iets nieuws ipv de oude versie te updaten. Bij Fractal zit daar steeds toch pakweg drie jaar tussen.
Gitaarles en basles in Weert
www.gitaarschoolweert.nl
New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales
Je bedoelt dat er bij Fractal steeds drie jaar zit tussen het uitbrengen van een nieuw model / nieuwe hardware?
Bedrijven die dat exact hetzelfde doen: Line6 en Boss, en dan praat je toch over een heel andere prijsklasse.
Paar posts terug had iemand het er over dat in zeven jaar tijd zelfs vier verschillende versies van de Axe FX II zijn uitgebracht.
Inderdaad grote kans dat de III ervoor zorgt dat de waarde van de II behoorlijk keldert en je voor relatief weinig geld een belachelijk goede processor kan kopen.
Die waarde is al gekelderd de minuut dat de III uit kwam. Zo gaat dat altijd met alle gear
Ja maar De Axe II en III in de lijn de lijn van Ultra zien. De AX8 en FX8 zijn beide floorboards en andere apparaten. Die kun je niet onder 1 noemer scharen.
De Axe II is 2011 uitgekomen. Er zit dus 7 jaar tussen de II en III. Van de II zijn de mk1 en mk2 en de XL. De mk1 en mk2 zijn nagenoeg hetzelfde en de XL is ook hetzelfde qua sound heeft alleen wat meer opslag. De III is pas echt anders.
Het ging mij om de firmware updates. Boss heeft zijn producten nooit zo vaak geupdate qua firmware dan Fractal. Dus die doen niet hetzelfde. Line 6 weet ik niks van.
Laatst gewijzigd door apekop; 27 maart 2018 om 09:01
Gitaarles en basles in Weert
www.gitaarschoolweert.nl
New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales
JA dat zeker. Meer tweaken dan spelen, te gek toch?!
![]()
Hahahaha. Ik doelde meer op de (softwarematige) beschikbaarheid van nagenoeg alle amps, effecten en speakers die je je maar kan wensen.
PS. ik haat progressive metal![]()
Je ziet steeds meer pro's die hun sound uit FAS halen. Ik zag laatst een interview met Neal Schon die het allemaal een stuk gecontroleerder en makkelijker vindt, zeker als je met in-ears speelt. Ik was onder de indruk van zijn sound, maar dat ligt misschien aan Neal Schon zelf, want al die te gekke licks schudt hij erg losjes uit de mouw.
In de studio zijn het inmiddels volledig geaccepteerde tools. Zelf ben ik nog niet aan de FAS omdat ik niet zo'n tweaker ben. ik ben van plug and play, maar haat dit soort apparaten absoluut niet. FAS (en ook de concurrenten) wordt steeds beter, goedkoper en compacter. Dus misschien piep ik over 5 jaar heel anders. ;-)
Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.
Wat de pro-wereld betreft, zijn het inderdaad FAS en Kemper die er de scepter zwaaien.
Gewoon lekker kiezen wat voor jou het beste werkt. Of je nou Helix, Axe of Kemper kiest, qua sound doen ze gewoonweg niet voor elkaar onder.
Favorieten/bladwijzers