Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
Desalniettemin, als je met de stock cabs wat speelt krijg je toch leuke klanken hoor. Voor mij geen IR's nodig.
Speel wat met verschillende mic's, hun afstanden en zet eens een 4 x 12 cab parallel over een 1 x 10 of 12, regel je balans tussen de twee en zet een reverb enkel op de 1 x....
Ik zeg maar wat, maar jongens, wat een mogelijkheden!
Klopt helemaal hoor, je komt zonder ir's evengoed op de sounds die je nodig hebt (YouTube kanaal van Jason Sadites is erg handig voor tips met enkel de stock cabs), maar ik vind het met de ir's dan weer net wat beter klinken, en vaak ook met een ir's samen met een stock cab.
Maar het is ook zoals je zegt, wat een mogelijkheden!!! Ik snap best dat er sommigen zijn die een beetje verloren lopen in alle menu's en parameters, zeker degenen die voor het eerst met modeling werken, ik kan me voorstellen dat dit met de spullen van fractal nog erger is. Maar aan de andere kant ben je er best vlug mee weg vind ik.

In de vergelijking met de AX8 vind ik de fractal qua sound inderdaad wat beter klinken, maar zo erg groot vind ik het verschil niet eerlijk gezegd, en ik vind de helix dan weer wat beter in gebruiksgemak en effecten en schakelmogelijkheden.

Ik moet er misschien bijzeggen dat ik ook niet probeer om bepaalde versterkers echt na te bootsen, ik zoek gewoon een paar sounds die voor mij werken en of die dan echt op een bepaalde versterker lijken maakt me niet zo erg veel uit.
Daar zijn de modelers ook niet echt voor ontworpen, ze bootsen meer een amp na die met een micro naar de pa is doorgelust, dus als je vergelijkt met amps zou je eigenlijk moeten vergelijken met een amp die over de pa is gegaan in plaats van een gewone amp.

Maar ja, ik denk dat het zo een beetje een eeuwige discussie zal blijven tussen amps en modeling, ik gebruik momenteel beide en ik vind beide even leuk om te gebruiken.