Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 17 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 170

Discussie: Kutbands

Senior Member

Standaard

Goed, Racoon, bleghh.. maar wel sympathieke lui is mijn indruk, zanger staat/stond gewoon achter op de vuilniswagen ten tijde van hun grootste hit, als ik me niet vergis, type moraal van de kunstenaar die ik kan waarderen, zelfs als ik de kunst vind zuigen.
    Anders dan de Staat, die doen het niet bij mij.
    Jett Rebel is een pisventje, maar ik ben op die leeftijd dat ik hem schattig kan vinden, en het is gewoon een goede muzikant/performer, zeg ik ondanks dat ik ervoor zou bedanken een optreden van hem bij te wonen.
    Tja, en dan Bl0f, ik moet bekennen dat ik de eerste nummers toch best aardig vind; dansen aan zee, & hier aan de kust ? doen wel iets met me, veel zinnigs is er daarna wat mij betreft niet meer uitgekomen, maar toch... die twee liedjes bewijzen voor mij dat het erin zit, jammer dat er niet meer uitgekomen is.

Voorts ben ik van mening dat dat wat jullie fake emotioneel gekerm & kutband noemen, gewoon dat is dat kenmerk is voor de Nederlandse muziek, 't zegt iets over de gemiddelde Nederlander zijn smaak en aandachtsboog voor muziek; we love it, zo blijkt; Vrienden van Amstel verkoopt uit enzo, the horror, of wacht de horror, de horror.
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 18 februari 2018 om 10:34

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    ...wat mij tegenstaat is het in mijn beleving 'gemaakte' manier van emotioneel doen...
    Tja, performen is toch gewoon toneel spelen? Hij is misschien een slecht acteur maar een liedje is gewoon een script.

Ik denk dat de subtiliteit waar je naar verwijst verloren gaat aan de massa... En de meeste bands willen de massa bereiken om zo hun boterham te verdienen - fair enough IMO.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

Senior Member

Standaard

Eens. Tien tekens

Senior Member
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers

Standaard

mijn favoriete kutbands zijn Lex Durex and his Flying Condoms en Dick Boner and the Wieners. Bovendien is mijn muzikale ontwikkeling in de jaren 80 blijven steken (iemand nog een gitarist nodig??? voor een jaren 70/80 rockbandje??) Wat mij opvalt is dat er idd veel met gimmicks en trucjes wordt gewerkt; even leuk maar gaat snel vervelen; dat had ik met Raccoon en inmiddels ook met Navarone.. die zanger heeft binnenkort de knobbels op z'n stembanden.. Jett Rebel kan best veel leuks (al moet hij oppassen voor gemaniereerdheidjes) maar als ie weer eens bij DWDD met een stonede harses aan tafel zat, dacht ik joh.. ga eerst even opschonen.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

Standaard

Had tot dit topic nog nooit van dat bandje gehoord laat staan dat ik iets van ze gehoord heb
    denk dat ik dat maar zo laat
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 18 februari 2018 om 11:50

Senior Member

Standaard

Smaken verschillen.. Maar ik heb nu wel een goeie naam bedacht voor als ik zelf een bandje ga oprichten. kutband! (band bestaat nog geeneens maar iedereen heeft 't er al over..)

Banned

Standaard

Zou je dat wel doen? Dan krijg je opmerkingen als, de Kutband doet zijn naam eer aan, of de Kutband is inderdaad een kutband.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Smaken verschillen.. Maar ik heb nu wel een goeie naam bedacht voor als ik zelf een bandje ga oprichten. kutband! (band bestaat nog geeneens maar iedereen heeft 't er al over..)
    Als er alleen heren in spelen, beveel ik BZK aan: de Band Zonder Kut. Daarmee zeg je dan ook niks te veel.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Standaard

even voor Han zijn originele post : ik ben groot fan van zowel Blof als Raccoon. Die OOK wel eens een snertnummer schreven maar in het algemeen ver boven de rest uit steken in nederland.

zo,

maar als je het over kutbands wil hebben dan heb ik nog wel een rijtje liggen hoor.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Senior Member

Standaard

Ik kom uit Zeeland en ken die gasten nog van backstage toen ze nog niet (zo) bekend waren. Toffe gasten, stuk voor stuk. Daar niet van hoor. Maar ik ben bij Bløf na een paar albums afgehaakt. Steeds weer hetzelfde tempo/ritme, hetzelfde metrum, dezelfde akkoordenreeksen, dezelfde manier van (langgerekte woorden) zingen. Geen opwindende hooks of spannende akkoordenwisselingen. Nee, Bløf is een streekbus die netjes op tijd rijdt. Veel mensen zullen er blij mee zijn. Je komt op tijd aan op de bekende bestemming. Het is een feest der herkenning. Ik kon de nummers niet meer uit elkaar houden, omdat ze als twee druppels op elkaar lijken. Dodelijk saai, no rock 'n' roll. Gaaaap.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 18 februari 2018 om 15:38
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten