Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 32 van 41 EersteEerste ... 223031323334 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 311 t/m 320 van 410
    Senior Member

Standaard

Het is, volgens mij, wél mogelijk om binnen een patch van amp model te wisselen, maar dan moet je gaan werken met HEX instructies. Ik meen dat Voes daar op het fractal forum ooit iets over heeft gepost...kan me vergissen..is al lang geleden. (hij had het midi verkeer tussen Axe-exit en AxeFX 'afgeluisterd' om de juiste waarden te vinden)

Overigens werkt scenario 2 prima..Ik doe niet anders!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Als je in het 2e scenario alles goed instelt, dan kun je "gapless" schakelen tussen sounds. Want je schakelt wel tussen presets op de GCP, maar op de Ultra blijft dezelfde preset actief. Terwijl er in scenario 1 er altijd een (heel) korte onderbreking zal zijn in het signaal.

Ten tweede, als je alles goed instelt, werkt spillover ook beter in scenario 1 dan in 2.

In feite creeer je op deze wijze iets wat in de Axe-Fx II "scenes" genoemd worden.

Hiervoor zal waarsch wel vereist zijn, dat je de 7 presets op de GCP "mapt" naar je eerste preset op de Ultra.
    Klopt, in de GCP stuur ik de PCs van alle patches als #1.
    Doordat je eerste punt in favour is van scenario 2, heb ik het idee dat je, doordat je "ten tweede" zegt, het daar ook over scenario 2 hebt (binnen een preset blijven). je dus dat spillover beter werkt bij het binnen een preset blijven?
    Die scenes ben ik inderdaad tegengekomen in de zoektocht hiernaar. Ik ervaar inderdaad een korte gap bij het wisselen van patches, zeker als ze zo zwaar zijn, en binnen de preset wisselen is veel vlotter.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Het is, volgens mij, wél mogelijk om binnen een patch van amp model te wisselen, maar dan moet je gaan werken met HEX instructies. Ik meen dat Voes daar op het fractal forum ooit iets over heeft gepost...kan me vergissen..is al lang geleden. (hij had het midi verkeer tussen Axe-exit en AxeFX 'afgeluisterd' om de juiste waarden te vinden)

Klinkt ingewikkeld maar zou wel vet zijn. Het voordeel zou zijn dat je daarmee enorm veel processor power bespaart, omdat een amp model 20% van de CPU vraagt.
    Edit: hier staan SysEx-codes voor de Axe-FX. De GCP kan echter geen SysEx versturen dus dat kan ik niet gebruiken.
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 12 juli 2013 om 17:36

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht

In theorie zou dit lukken, in praktijk echter niet. met alleen het amp type te wijzigen kom je er niet. Je moet ook nog gain, treble, middle, bas, presence, .... wijzigen. kortom, niet echt werkbaar
    Op zoek naar een Midi controller?
    www.voes.be

Standaard

Goedemiddag,

Klein vraagje betreft axe-fx en kemper. Ik ben sinds juli eigenaar van een Kemper Profiling Rack icm met een Matrix GT800FX en Bogner 4x12.
    Dit werkt allemaal in principe prima, mijn beoogde doelstelling om een er eenvoudigere setup aan over te houden is gelukt. Niet meer tapdansen op een groot pedalboard met een grote stapel effecten etc. etc. maar alles lekker met maar één midiboard schakelen.

Nu komt alleen het volgende.. Soundwise heb ik mijzelf denk ik enigzins vergist, buiten het feit om dat ik de profiling mogelijkheden niet gebruik, kom ik wat tekort betreft de kwaliteit en kwantiteit van de beschikbare effecten.
    Ook heb ik nog steeds geen vrede gesloten met de high-gain sounds die ik op dit moment gebruik, na een krap half jaar heb ik heel veel profiles uitgeprobeerd, zowel gratis als betaalde, echter hebben mij deze nooit echt weg kunnen blazen.

Nu heb ik laatst een Axe-FX 2 uit mogen proberen en hier had ik eigenlijk vanaf het eerste moment al een klik mee, zowel high gain als cleans etc etc. Dit heeft mij er toe gebracht om over te willen stappen van kemper naar axe-fx.
    Denken jullie dat het mogelijk is een kemper rack in te ruilen voor een axe-fx 2 met enige bijbetaling?
    Helaas zie ik ze niet of nauwelijks voorbij komen op marktplaats, alleen sporadisch de standard en ultra modellen.

Anders word het de kemper verkopen en zelf bijleggen voor een nieuwe axe-fx2.

Tips?

Alvast bedankt,

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MetalPunk Bekijk bericht
    Goedemiddag,

Klein vraagje betreft axe-fx en kemper. Ik ben sinds juli eigenaar van een Kemper Profiling Rack icm met een Matrix GT800FX en Bogner 4x12.
    Dit werkt allemaal in principe prima, mijn beoogde doelstelling om een er eenvoudigere setup aan over te houden is gelukt. Niet meer tapdansen op een groot pedalboard met een grote stapel effecten etc. etc. maar alles lekker met maar één midiboard schakelen.

Nu komt alleen het volgende.. Soundwise heb ik mijzelf denk ik enigzins vergist, buiten het feit om dat ik de profiling mogelijkheden niet gebruik, kom ik wat tekort betreft de kwaliteit en kwantiteit van de beschikbare effecten.
    Ook heb ik nog steeds geen vrede gesloten met de high-gain sounds die ik op dit moment gebruik, na een krap half jaar heb ik heel veel profiles uitgeprobeerd, zowel gratis als betaalde, echter hebben mij deze nooit echt weg kunnen blazen.

Nu heb ik laatst een Axe-FX 2 uit mogen proberen en hier had ik eigenlijk vanaf het eerste moment al een klik mee, zowel high gain als cleans etc etc. Dit heeft mij er toe gebracht om over te willen stappen van kemper naar axe-fx.
    Denken jullie dat het mogelijk is een kemper rack in te ruilen voor een axe-fx 2 met enige bijbetaling?
    Helaas zie ik ze niet of nauwelijks voorbij komen op marktplaats, alleen sporadisch de standard en ultra modellen.

Anders word het de kemper verkopen en zelf bijleggen voor een nieuwe axe-fx2.

Tips?

Alvast bedankt,
    Hoi Metalpunk,
    Het zal idd heel lastig worden om een Kemper in te rulen met bijbetaling....als je geluk hebt een particulier maar absoluut niet bij G66 / Fractal... Gewoon Kemper verkopen en de Axe 2 + MFC kopen.
    Qua klank mbt de amps / FX etc , daar kom je idd in een wereld terecht waar je complete vrijheid hebt om je eigen sounds te creeren ipv te profilen. Mocht er nog plek zijn , kan je 30 Nov evt naar de Axe Fest komen in Hilversum ..

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Analie-G Bekijk bericht
    Hoi Metalpunk,
    Het zal idd heel lastig worden om een Kemper in te rulen met bijbetaling....als je geluk hebt een particulier maar absoluut niet bij G66 / Fractal... Gewoon Kemper verkopen en de Axe 2 + MFC kopen.
    Qua klank mbt de amps / FX etc , daar kom je idd in een wereld terecht waar je complete vrijheid hebt om je eigen sounds te creeren ipv te profilen. Mocht er nog plek zijn , kan je 30 Nov evt naar de Axe Fest komen in Hilversum ..
    Thanks voor je antwoord, en inderdaad ik bedoelde particulier inruilen Ik zal eerst mijn geluk wagen op een ruil op marktplaats en andere verschillende gearsites. Dan kan ik in de tussentijd, mits nodig, nog wat geld opzij leggen voor een nieuwe koop bij G66.

Ik zag dat het Axe Fest al helemaal vol zat helaas..

Standaard

Mazzeltje! Ik heb via het sevenstring forum een deal gesloten. Kemper plus wat cash ingeruild tegen een axefx-2 van een paar maanden oud.

Gaat vandaag op transport dus ben benieuwd!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MetalPunk Bekijk bericht
    Mazzeltje! Ik heb via het sevenstring forum een deal gesloten. Kemper plus wat cash ingeruild tegen een axefx-2 van een paar maanden oud.

Gaat vandaag op transport dus ben benieuwd!
    Das een supergoed deal man , congratsssss !!!!

Senior Member

Standaard

En ja hoor Axe fx III komt eraan!
    https://www.fractalaudio.com/iii/
    (na 4 jaar weer eens een bericht in dit topic...)
    Laatst gewijzigd door apekop; 29 januari 2018 om 21:44
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

Senior Member

Standaard

Wow!! De 5e of 6e versie in vijf of zes jaar!! Mooi stukje marketing.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten