Ik vind dit helemaal niks.....hooguit wat circus punten.
Ik vind dit helemaal niks.....hooguit wat circus punten.
Ik zou niet weten weat ik er in bandverband mee moet. Maar da's puur mijn eigen technische gebrek.
Want temidden het continue conservatief gekerm van gitaristen waarbij alles eerst maar eens, niks, kut en klote gevonden moet worden vind ik Roland nog steeds een heldenfirma. Ze gaan gewoon door met niewe dingen verzinnen en proberen. Niks nadah noppes ouwe meuk.
„…were you born that stupid? Or did you have to study?“
— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky
Helemaal mee eens.
Voorbeeld uit eigen keuken: pak 'm beet een jaar geleden heb ik een Roland JD-Xi gekocht, om wat geluidstapijtjes te leggen voor wat gitaargepingel. Soundscapen, leuk, ik dacht dat doe ik effe. Twee digi synths, een analoge synth, drumcomputer, 64-step sequencer, 10 effecten, gitaar input, vocoder... ik heb er nog geen 10% van ondekt wat dat ding allemaal kan, twijfel nog steeds tussen indrukwekkend en intimiderend, en dat voor nog geen 500 euro. Dat het serieus spul is blijkt wel uit het feit dat o.a. Nick Rhodes (Duran Duran) de JD-Xi live op het podium gebruikt. Top shop, dat Roland. Ben benieuwd naar de NAMM 2018.
vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.
Roland was zijn tijd altijd vooruit. Destijds vond ik het niks, want een model van een andere planeet, nu zou ik wel zo'n Roland G-707 Guitar Synth controller willen hebben.
http://guitarz.blogspot.nl/2011/08/d...07-guitar.html
Ik ben trouwens begonnen met een amp van Roland: een oranje Cube 100.
Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.
Ik weet niet of hij er nog is maar ik heb bij Dirk witte dat Star Wars model zien hangen.
ik heb nog steeds een variax en een line 6 pod xt live floorboard. wired beltpackje voor de inears erbij en je bent rond.
Als je die gitaar met een catkabel aan de POD hangt, dan heb je een volledig flexibel setje waarmee je kan switchen van 12snarig akoestisch, via banjo, naar strat op fenderamp en gibson op marshall geluid. etc
Hoewel je er van alles aan kan afdingen werkt dit voor sommige klussen als er een PA gebruikt gaat worden wel enorm praktisch. Daarom kan ik er geen afstand van doen. Het is te efficient en compleet. Het is een extreem "zwitsers zakmes" voor coverklussen. Waarmee je een bus vol gitaargear vervangt met minimaal sjouwen en aansluiten.
te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40
De Australische band 12 Foot Ninja maakt er ook gebruik van. Behoorlijk extreem ook met verschillende stemmingen, snaren dempen, sounds etc.
Gezocht: Ibanez DE7
Heeft verder niets met dit topic te maken, maar dat vind ik een tof pedaal. Ik was toevallig net vandeweek aan het denken om hem te bestellen. Iemand ervaring hiermee? Ik heb al wat sustainers gehad (en heb ze nog), Ebow en Paul Vo The Wond etc. Ook ooit op een Moog guitar en Fernandez met sustainer gespeeld. Maar het lijkt me handig om die sound in een pedaal te hebben, al klinkt het toch weer anders dan een Ebow of sustainer.
Verder: het valt me bij dit soort topics steeds op wat een bekrompen visie op gitaarspelen sommigen hier op het forum toch hebben. Ik vind dat model van Strandberg niet mooi om te zien, alhoewel ik wel van headless gitaren hou. De body doet het hem niet voor mij. Liever een Steinberg GM of een Kiesel. Maar die techniek erin vind ik wel tof.
Laatst gewijzigd door apekop; 4 januari 2018 om 18:08
Gitaarles en basles in Weert
www.gitaarschoolweert.nl
New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales
Favorieten/bladwijzers