Metal wordt meestal gespeeld met humbuckers (maar niet altijd, er zijn geen "regels"). Er zijn veel verschillende soorten humbuckers, dus da's ook weer een verhaal op zich. Versterkers: er is van alles en nog wat te koop. Line6 zou ik niet doen, en ik zou ook zeker verder kijken dan Marshalls (voor metal kan ENGL interessant zijn). Als je allebei (gitaar + versterker) gaat vervangen zou ik rustig de tijd nemen en heel veel gaan testen, rondvragen, opnieuw proberen enzovoorts. De combinatie gitaar / versterker is belangrijk (de ene gitaar klinkt op versterker A heel goed maar op versterker B minder).
Ik zal me nog meer gaan verdiepen in humbuckers dan, misschien is dat ook handig. Dankjewel voor de tip! Ik ben al een tijdje bezig met zoeken naar een gitaar en ook online zoeken naar tips, maar vaak spreken dingen elkaar tegen. Bijvoorbeeld sommige zeggen actieve humbuckers beter zijn en andere zeggen passieve. En dat gelijmde nek beter is, maar de andere zegt weer dat het niet uitmaakt.
Het is zeker ook net wat je zelf prettig vind spelen en voor wat voor geluid je gaat denk ik?
Internet staat vol met kul. Anyway. Gelijmde neck, neck-thru, one piece, je hoort wel verschil, maar zeker voor metal maakt t niet zo uit. Humbuckers hebben ws alle gitaren die je noemde. Ook die ik noemde. Met de merken die je noemde, en Jackson en Ibanez RG modellen, kun je gegarandeerd metal spelen.
Qua sound, ik raak je een goede multi fx aan. Dan kun je die met hoofdtelefoon, laptop/pc of grote versterker spelen en klink je altijd metal. En ben je altijd portabel.
Ik dacht nog laat ik niet toevoegen "als er nou maar niet iemand met een handvol uitzonderingen gaat kimen" en ja hoor. Ik denk niet dat jij door hebt hoeveel metal artiesten er zijn.
Favorieten/bladwijzers