Klopt, het gaat over Brad, een ietwat wereldvreemd persoon die kennelijk veel forumleden oproept om de negeerknop te gebruiken, hoewel je natuurlijk ook gewoon je schouders kunt ophalen en hem lekker laat lullen.
Persoonlijk vind ik dat het af en toe vormen aanneemt van pesten en dat is beslist wederzijds hoor, Brad doet dat zelf ook.
Wat moeten we daar nou mee? Vroeger waren het de dorpsgekken die kleur gaven aan het leven, tegenwoordig worden die opgesloten in een inrichting die we zo mooi 'beschermd wonen' hebben genoemd en waar vet aan wordt verdiend.
Brad is een aparteling en hoe we ook ons best doen, hij zal niet veranderen. Nog even en Brad is de spil waar dit forum om draait, laten we dat maar gaan voorkomen.
Volgende vraag is dan: wat is wijsheid?
Stel dat Brad er niet meer zou zijn op dit forum. Gaan we dan niet 'gewoon' naar de volgende om ons aan te irriteren?
Ik verdenk hem ervan dat ie loopt te zieken om te zieken. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat iemand zo in het leven staat en het op die manier deelt. Het lijkt ook een glijdende schaal, hij maakt z'n uitspraken steeds extremer. Totaal niet geloofwaardig. En daar kan ik heel slecht tegen.
Aldus wiki:
"Een cordon sanitaire is een techniek waarbij men een ongewenste of gevaarlijke situatie probeert te isoleren door er een beschermende kring rond te leggen... In de binnenlandse politiek spreekt men van een cordon sanitaire als men een groep of een initiatief consequent negeert en weigert bij zaken te betrekken. Hoewel het hetzelfde beoogt, is het het tegenovergestelde van repressieve tolerantie. De bedoeling is die persoon of groep buitenspel te zetten. Volgens sommigen is deze tactiek niet democratisch. Om diverse redenen wordt hiernaar teruggegrepen, bijvoorbeeld:
Men heeft met onderhandelingen geen akkoord kunnen bereiken;
De meningen liggen te ver uit elkaar;
Toepassing van dezelfde methoden als de tegenpartij, om deze te laten aanvoelen dat de houding of mening niet op prijs gesteld wordt."
Favorieten/bladwijzers