@ErikdeP
De discussie waaiert steeds verder uit. Ik doe gewoon nog een poging.

In post 21 (ach, doe eens gek: kijk m rustig na als je het niet vertrouwt), schrijf ik een bevlogen en rammelend verhaal. Fu snapt dat wel, zeer bevlogen. En op dat moment richt ik me tot hem, de TS tenslotte.

ZoonvanPiet noemde ik. En met plezier mag ik wel zeggen. Je bent pas echt dood, als je niet meer wordt genoemd.
Had Pepe ook even moeten noemen. Gelukkig niet dood. Het klinkt altijd mooi wat ie doet en je betrapt hem eigenlijk nooit op noten teveel.
En toen, out of the blue (jezelf quoten - blijft een beetje vreemd):

Kijk ook eens naar de oude garde. Fine and mellow van Billy Holiday brengt je sinds kort op utube een schat aan oude knarren. Het leuke is dat je bij die gasten kunt zien hoe ze bijna zingend hun melodielijnen opbouwen.
Errol Garner? Hoor je boven het geluid van zijn piano uit neuriën.
Ben Webster? Zelfs als je jouw theoriekennis heeeeeeel langzaam had uitgelegd, had ie het niet begrepen.

Want Fu heeft bakken talent en wil iets anders gaan doen.
Dan kun je terugvallen op je techniek of je kunt op zoek naar het eigene van dat 'iets anders' en tegelijk de tijd nemen om je crea de vrije loop te laten.

Over Piet Noordijk zijn wij het eens.
Op 4 sep 1994 schreef ik een ode aan hem, gwoon voor de lol:

Piet N

Ik heb je in t verleden al eens doorgezaagd
over jazz en lekkere jazz in het bijzonder
en laat ik maar met de deur in huis vallen
jazz is jazz geen verder geen gedonder

't North Sea Jazz Festival is het moment
om Piet Noordijk nog eens live te zien
één van de besten nog in het wild
of mankeert er wat aan je oren misschien

Een hoop critici maakten de fout
Piet's streven naar eenvoud en mooie toon
te zien als slappe gemakzuchtigheid
da's flauwe kul natuurlijk, heel gewoon

Er zitten plenty uitdagende en
provocerende kanten aan zijn spel
hoor je 'm dan is 't genieten
hoor je 'm dan hoor je 't wel

refI
Eén van de jazz giganten van Nederland
sinds ik een pluispuber was
met die lekkere Polydor singletjes
en in de B kant zat een kras

refII
Piet N Piet N Piet N zijn toon
prachtig prachtig prachtig gwoon

W4sep1994

Dus: Van alle gasten die zo speelden dat je je voet erbij kon tappen en dat je van de opbouw van het verhaal kon genieten, koos ik Ben Webster omdat ik van hem en van zijn spel en opvattingen het meeste weet.

En de Piet N tekst zet ik erbij (smiley smiley) voor een bonuspunt bij Fu. Weer een tekst die niet over biologie of chemie gaat. Yééé!!!

@Harald
Riep je me schat? Heb ik iets gemist of over iets heen gelezen dat ik het verband tussen veggies en Jazz niet zie? Want dat zie ik niet hoor. Echt niet.
Correct me if I'm wrong, please.

Trouwens die cijfers stammen van voor de laatste drie foodscares. Het aantal veggies en vegans is serieus aan het toenemen. Steeds meer mensen zijn geknoei met hun eten zat. Gek hè?
Vriendelijke groet, Gus